Hur slutar man äta?

Skulle du kunna tänka dig att träna på Friskis? På Ultuna har dom barnrum så man kan ser på film eller rita och sånt men det är så att barnen kan gå och kika var mamma eller pappa är.
Hur är det med hämtning på förskola, skulle du hinna ett kort pass innan?
Jag tror inte hon skulle stanna kvar i barnrummet tyvärr. Inte utan någon hon känner väl. På efct där de hade inhägnad barnpassningsutrymme med personal så klättrade hon ut när hon ville till mig.
Om kommunen godkänner utökad barnpassning även på fritids för mig så kan jag hinna efter jobbet, jag hoppas på det!

Men var? Hon skulle aldrig gå med på det utan att ha ett mål. Och så blir hon irriterad på att hon måste stanna och vänta in mig hela tiden.
Till Fyrishov för att bada? Till Pelle Svanslös-parken, så får ni båda backträning? Till 4H och träffa djuren? Till Lurbo och klappa hästar? Till Sunnerstabacken för pulkaåkning på vintern? Eller till baksidan av Eriksberg för pulka, Sunnerstabacken kanske är lite hög :crazy:
Lek turist i er egen stad, gör ett äventyr av utflykten, fixa picknick på konstiga ställen? Känner du någon med studsmatta? Gå dit och lek med dottern. Spela fotboll, basket, gå en minigolfbana? Låna en hund som dottern kan hjälpa dig att promenera?
Försök tänka lekfullhet för både dig och dottern i stället för motion och krav :)

Förstår att det inte känns bra med terapeuter som eventuellt känner föräldrarna, men är övertygad om att du får hjälp med barnvakt av dem om du behöver :love: oavsett terapi, om du själv tror på det du väljer.

Jag tror inte hon skulle stanna kvar i barnrummet tyvärr. Inte utan någon hon känner väl. På efct där de hade inhägnad barnpassningsutrymme med personal så klättrade hon ut när hon ville till mig.
Om kommunen godkänner utökad barnpassning även på fritids för mig så kan jag hinna efter jobbet, jag hoppas på det!
Om du skulle börja gå på pass kan hon vara med, det är jättemånga barn som är med och tränar, när dom inte orkar brukar dom sätta sig efter väggen bara.
Jag hoppas verkligen att du hittar en lösning som passar för er! Och att du kan få experthjälp!

Till Fyrishov för att bada? Till Pelle Svanslös-parken, så får ni båda backträning? Till 4H och träffa djuren? Till Lurbo och klappa hästar? Till Sunnerstabacken för pulkaåkning på vintern? Eller till baksidan av Eriksberg för pulka, Sunnerstabacken kanske är lite hög :crazy:
Lek turist i er egen stad, gör ett äventyr av utflykten, fixa picknick på konstiga ställen? Känner du någon med studsmatta? Gå dit och lek med dottern. Spela fotboll, basket, gå en minigolfbana? Låna en hund som dottern kan hjälpa dig att promenera?
Försök tänka lekfullhet för både dig och dottern i stället för motion och krav :)

Förstår att det inte känns bra med terapeuter som eventuellt känner föräldrarna, men är övertygad om att du får hjälp med barnvakt av dem om du behöver :love: oavsett terapi, om du själv tror på det du väljer.
Hörru, det är fel sida av ån det där ;) Vi bor i Fålhagen :love:

Om du skulle börja gå på pass kan hon vara med, det är jättemånga barn som är med och tränar, när dom inte orkar brukar dom sätta sig efter väggen bara.
Jag hoppas verkligen att du hittar en lösning som passar för er! Och att du kan få experthjälp!
@Ninnurur På Friskis har de ju även familjepass. Åtminstone på Ultuna. Men säkert på de andra platserna med.

Bara för att cykla? Hon skulle inte sitta kvar utan ett mål. Och jag har inte råd med en vagn.
Har hon egen cykel? Skulle du kunna börja gå med stavar och hon cyklar bredvid?
Finns utegym där du bor?
Tycker du har fått bra råd om att söka hjälp angående ditt mående

Har hon egen cykel? Skulle du kunna börja gå med stavar och hon cyklar bredvid?
Finns utegym där du bor?
Tycker du har fått bra råd om att söka hjälp angående ditt mående
Inga bra utegym där jag bor, men det finns ett bra ett par km från jobbet! Om det löser sig med fritids så borde jag gå dit och träna lite innan jag åker hem från jobbet varje dag :up:

Jag tänker att tills du fått bukt med det emotionella kanske du inte riktigt kan kontrollera överätning. Men du kanske kan börja styra vad du överäter. Och det kanske inte går att bara stoppa i sig rena grönsaker, frukt, mat etc.

Jag har tex börjat göra egen "glass" på frusna bananskivor, sån cocosmjölk du köper i burk(den feta) och valfri smaktillsats(vanilj/hallon/mandelsmör man gör själv av mandlar och salt i mixer/kakao/mango/etc). Det blir oväntat gott och är inte lika illa att äta som riktig glass.

Goda frukter som man ev doppar i lite mörk choklad eller hemgjort jordnötssmör/mandelsmör.

Chia-pudding med frukt/bär.

Kanske dip och grönsaker.

Hemgjorda popcorn hellre än chips tex.

Jag tycker att det du skriver rätt tydligt visar att du behöver hjälp på riktigt. Tips om motion och mellanmål räcker inte tillnärmelsevis.

Som du skriver är du väl att betrakta som ätstörd, om än inte i svält. Kan vägen via ätstörningsenhet av något slag vara en lösning?

Och sen undrar jag helt kallt om det är möjligt att dina föräldrar hjälper dig att bekosta terapi? De bör tjäna hyggligt, de bör förstå dina problem och det ÄR trots allt pga deras arbeten du har särskilt svårt att hitta orelaterad terapeut. (Jag hade gjort det för min vuxna son.)
Säger det samma. :bow:
Du behöver professionell hjälp för din hetsätning och med din ångesthantering. :heart

En promenad hit eller dit till någon lekpark kommer inte hjälpa på något annat sätt än möjligen för det psykiska välbefinnandet.
Antalet kalorier som förbränns är en bråkdel av det som du antagligen konsumerar sen på kvällen.
Hård träning med kraftig övervikt är dessutom inte alltid så smart.
Blir helt matt när jag ser dessa trailern för ex Big looser (har inte kollat ett helt program, nej) där redan feta personer förses med tyngder och sen ska dom springa runt med dessa på sig. Jag tänker på knäna, höfterna och fötterna. :crazy:
Ska du träna skulle jag föreslå simning eller möjligtvis cykling i sådana fall, men som sagt jag tror inte bristen på träning är ditt egentliga problem. :heart

Senast ändrad:
Motion kan vara viktigt för välmåendet osv. men inte nödvändigt för viktminskning. Det du måste lägga om är kosten. Vet att det är svårt och jobbigt att ta steget och börja men när man gjort det så blir det lättare!
Strunta i drick-dieter odyl. Det är bara tillfälliga quickfix och det är få som lyckas i längden med dessa.

Förutom mer rätt typ av mat och hjälp med ditt mående(kanske även din dotter pga. separationsångesten?). Så tycker jag absolut du ska fortsätta tänka på som du är inne på att röra dig! Det finns mycket forskning som visar att många mår bättre av det. Sedan tycker jag inte att du ska ställa några krav. Den bästa träningen är den som blir av. Kommer du bara ut en kvart så är det en vunnen kvart.

Vet att det är svårt och jobbigt att ta steget och börja men när man gjort det så blir det lättare!
Jag tror nog att de flesta studier visar att det svåra med viktminskning inte är att ta steget att börja utan att faktiskt orka hålla i tillräckligt länge för att det ska ge effekt samt, om man lyckas gå ner, behålla vikten och inte gå upp igen.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag reflekterar lite kring hur trender går och har växlat fram och tillbaka kring kost och vår syn på kost, hälsa och vad som är...
4 5 6
Svar
116
· Visningar
13 534
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Igår var det fettisdagen och det bjöds på minisemlor på mitt jobb. Jag är alldeles galen i semlor – de innehåller väl typ alla triggers...
Svar
6
· Visningar
2 021
Senast: Unafraid
·
Kropp & Själ Lite långt men snälla håll ut :) Jag kan inte sluta äta alldeles för mycket, det är som att min kropp inte känner någon mättnadskänsla...
Svar
8
· Visningar
2 103
Senast: Katti
·
Kropp & Själ Jag måste bara få gnälla. Tror inte jag kan få några bra råd ändå om jag ska vara ärlig. Min kropp är världens skitstövel. Den har...
Svar
4
· Visningar
966
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama