Hur skulle ni reagrea?

Youmeoh

Trådstartare
Har haft en häst inhyrd här sedan förra sommaren (har även gått på sommarbete här tidigare) Hon som äger henne är barndomskompis till min pappa och vi har väldigt bra kontakt
Nu har jag hittat hästen ute på annons (tydligen utlagd 29e april) Ägaren har inte nämnt ett ord om detta :eek: Tycker att vi brukar prata om allting annars...
Jag ska flytta till sommaren och hon kan då inte ha kvar sin häst här till hösten (men över sommarbetet ska hon stå kvar är det bestämt) Detta har hon vetat om ända sen hon "flyttade in" här och hon har ett flertal andra boxplatser hon kan välja på i höst
Har inte hört ett ljud om att hon ska säljas, utan hon har pratat på och planerat sommaren o.s.v. Dstår ingenting om när hon ska säljas, men den har ju legat ute sen i april
Känns som det är för sent på kvällen att ringa henne nu...

Var bara tvungen att skriva av mig lite, blev så chockad när jag såg annonsen...

Sv: Hur skulle ni reagrea?

Förstår att du blev chockad, det hade jag också blivit! :eek:
Har du hästen på foder?
Man brukar väl ändå nämna att hästen är till salu, även om låntagaren/fodervärden inte vill köpa hästen, så om inte annat om andra människor vill komma o provrida och liknande?
Låter konstigt tycker jag...

Men ring o hör sen, och hoppas du får en bra förklaring :)

Mvh
Toker

Nej nej, hon står bara inhyrd i mitt stall som sällskap till min häst, men man kan väl säga att jag är som skötare åt henne ibland (mockar och rider och så)

Det konstiga är att ägaren är en sån person som säg precis vad hon tycker, oavsett om det svider för den hon säger det till. Hon har alltid brukat vara väldigt ärlig mot mig, säga precis som det är, vad det än gäller, så jag tycker att hon borde ha nämnt nåt! Även min styvmor såg ut som ett frågetecken när hon såg annonsen och dom brukar också prata en hel del

Åååh!!! Jag hoppas hon svarar snart och är lika chockad som mig och att allt bara är en stor bluff... :cry: Men det var så många detaljer i annonsen så man kan u börja undra....

Får bara mer och mer ont i magen, jag kommer inte kunna sova i natt (har hänt så mycket annat på kort tid, så jag är lite "nervig" just nu)

Det är verkligen inte likt henne, men det är så många detaljer i annonsen som stämmer in (dessutom är det bara hon och jag som har tillgång till bilderna som finns där)

:crazy:

Har haft en häst inhyrd här sedan förra sommaren (har även gått på sommarbete här tidigare) Hon som äger henne är barndomskompis till min pappa och vi har väldigt bra kontakt
Nu har jag hittat hästen ute på annons (tydligen utlagd 29e april) Ägaren har inte nämnt ett ord om detta :eek: Tycker att vi brukar prata om allting annars...
Jag ska flytta till sommaren och hon kan då inte ha kvar sin häst här till hösten (men över sommarbetet ska hon stå kvar är det bestämt) Detta har hon vetat om ända sen hon "flyttade in" här och hon har ett flertal andra boxplatser hon kan välja på i höst
Har inte hört ett ljud om att hon ska säljas, utan hon har pratat på och planerat sommaren o.s.v. Dstår ingenting om när hon ska säljas, men den har ju legat ute sen i april
Känns som det är för sent på kvällen att ringa henne nu...

Var bara tvungen att skriva av mig lite, blev så chockad när jag såg annonsen...

Fast jag förstår ju egentligen inte varför du blir så chockad och upprörd.

Hästen kan ju inte stå kvar i ert stall, kanske är människan inte så sugen på att ha häst längre.

Det står ju var hästägare fritt att sälja om man så vill, inget man direkt är skyldig att informera om till stallägaren, förrän man vill säga upp sin plats så klart.

Vad är egentligen problemet för dig?

Är det att din häst riskerar att bli utan sällskap?

Nä, det är bara det att det verkar vara så fruktansvärt olikt henne att inte säga nåt om det. Såklart får hon göra som hon vill med hästen

Säger som Grängesberg, vad är problemet!? Förstår inte varför du gör en sån stor sak utav det? Huvudsaken är väl att hon i god tid och på ett korrekt sätt säger upp boxplatsen!? Ev. betalar hyra för uppsägningstiden om hästen byter ägare innan tidens utgång.

Kicki :laugh:

Hon kanske letar en köpare till hösten och därför inte nämnt något till dig.
Att sälja en häst kan ju ta tid och därför är det bra att vara ute i god tid. :)
Tror inte du behöver oroa dig! :)

Jag förstår inte grejen, man får visst sälja sin häst om man vill.
Visserligen kanske ni har kommit överens om att hon skulle ha sin häst hos dig över sommaren men man får fortfarande flytta en häst & då betala kvarstående hyra för de månaderna.

dessutom brukar det ta tid att sälja en häst så ägaren kanske bara hade framförhållning?

*kl*

Om jag tolkar det hela rätt så är inte problemet huruvuda hästen ska säljas eller inte, utan att man tror att man står en människa så nära att man tror att man ska få delges dennes viktiga beslut.
Och att man då blir väldigt förvånad när man får reda på en sak ska ske som man aldrig ens hört en antydan om innan.
Förstår TS, och jag skulle nog ta upp det bara av nyfikenhet med ägaren till hästen.

hade nog inte tyckte det varit mitt problem riktigt, så länge hyran betals.

Jag tror inte det ses som ett problem heller, mer bara en väldigt oväntad sak som man blir nyfiken på.

Men varför inte bara fråga personen ifråga så får du ju svaret? Det är väl bara säga att du ett annonsen på hennes häst och undrar hur det ligger till. Svårare än så är det inte ;)

*kl*

Om jag tolkar det hela rätt så är inte problemet huruvuda hästen ska säljas eller inte, utan att man tror att man står en människa så nära att man tror att man ska få delges dennes viktiga beslut.
Och att man då blir väldigt förvånad när man får reda på en sak ska ske som man aldrig ens hört en antydan om innan.
Förstår TS, och jag skulle nog ta upp det bara av nyfikenhet med ägaren till hästen.

Precis! Ja flyttar ju ändå, så det är ju inte att hästen säljs som är själva "problemet"
Tycker bara att det är väldigt olikt henne, särskilt då hon står familjen nära (barndomskompis till pappa bland annat) och vi brukar prata om allt. Har inte fått tag i henne än för att fråga (hon brukar jobba lite olika tider) men hon kommer i morgon, så då ska jag fråga igen

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 055
Senast: Lavinia
·
  • Låst
Anläggning Nu är jag nyfiken på hur ni tänker! Själv kan jag se båda sidor här, men scenario: När jag flyttade in min häst i det stall hon står i...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
11 414
Senast: Görel
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 482
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 496
Senast: tuaphua
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar