Hur skulle ni göra?

R

rattalskare

Nu när grisarna här hemma börjar på att bli till åldern så funderar jag på lite olika detaljer.

Thelma är ledare och 5 år. Pepsi är 4 fyller 5 i Mars. Pepsi har alltid sett upp till Thelma och accepterat att hon är ledaren. Så fort inte thelma finns inom syn och hör håll så skriker hon i högan sky även fast hon är i buren (Pepsi alltså)

Så mina funderingar är nu vad skulle ni göra med era masrvin om de var så sammansnärjade att det absolut inte går att skilja dem åt.

Om nu..

1. Thelma skulle dö före Pepsi?
2. Pepsi dör före Thelma?

Skulle ni t.ex. avliva båda om som alternativ 1 att Thelma dör före Pepsi och hon kan absolut inte vara ensam?

// Erika

Sv: Hur skulle ni göra?

Det är anledningan till att jag alltid vill ha en flock för då blir aldrig någon ensam kvar...

Vet marsvin som sörjt ihjäl sig när kompisen dött. Kan du inte ha fler än två? Eller har du för lite plats. Är ju inte mkt mer jobb med tre än två. Om någon av dom dör så kan du ju skaffa en kompis till henne och hoppas att hon nöjer sig med henen istälelt för den andra kompisen.

Jo har ju funderat på det men här hemma så sätter sig båda föräldrarna på tvären. Men om den ena försvinner så blir det nog till att skaffa sig en kompis till henne som blir kvar. Men fy så hemskt egentligen att tänka så hära. Men jag vill ju få veta innan så att när dagen kommer så är det inte en direkt chock av vad jag måste göra:crazy:

rattalskare skrev:
Jo har ju funderat på det men här hemma så sätter sig båda föräldrarna på tvären. Men om den ena försvinner så blir det nog till att skaffa sig en kompis till henne som blir kvar. Men fy så hemskt egentligen att tänka så hära. Men jag vill ju få veta innan så att när dagen kommer så är det inte en direkt chock av vad jag måste göra:crazy:

Tänk vad skönt att inte ha motsträviga föräldrar nu när man bor hemifrån, fast min sambo kan vara motsträvig han också :crazy:

Synd för det skulle ju itne göra mkt skillnad med ett till. Men jag tycker absolut att du ska skaffa en kompis så fort som möjligt när den ena dör, finns ju gasnka månag som föder upp och i värsta fall kan man ju köpa i djuraffär. Är det ett ungt marsvin borde det fungera hur bra som helst att sätta ihop med den som är kvar.

Jo ska göra det. Har funderat på cuy.

De två jag har nu är båda två från zooaffär. Om ledaren går först så blor det inga som helst problem med att sätta in ett nytt marsvin. Men om däremot den andra går före så kan det bli lite trugande eftersom hon är elakare.

Liknande trådar

Tjatter Wild Kids är ett överlevnadsspel likt Expedition Robinson, men istället för att vara på en öde ö utanför Europa befinner sig deltagarna...
18 19 20
Svar
381
· Visningar
15 486
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 517
Senast: Intejag
·
Kropp & Själ Och man egentligen mest känner sig fånig? Egentligen har det här väl hållt på av och till sedan några år tillbaka men mest de senaste...
Svar
3
· Visningar
3 185
Senast: Meggan
·
  • Låst
Tjatter Det var bättre förr. Världen var full av spänning, mysterier, romantik! Naturen var vild, och människan förundrad... Nu? Nu är allt...
135 136 137
Svar
2 723
· Visningar
99 767
Senast: Mammas
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar