Hur skulle ni göra??Hjälp!

Sv: Hur skulle ni göra??Hjälp!

Har ni några tävlingar/Meetings inplanerade i år??:bump:

Så här i början av året kommer jag att rida 1 + 110 för att komma igång så smått. Nästa helg ska jag rida två 110 med min 18-åring som är tillbaka efter skada.
I maj siktar vi på 120 och bland annat att starta nationell 120 i förtävlingen till Norrköping Horse Show.
Igår var jag och tränade med min 18-åring som satts igång efter skada, och han är helt underbar att hoppa. Vi hoppade en liten banan på 1-130 lekande lätt.
Den lånade hästen ska jag försöka rida ihop mig lite mer med, han är van vid lite starkare och "gubbigare" ridning än vad jag kan åstadkomma (är bara 158 cm, hästen är 172). Men på träning har vi ridit en bana som låg på 120-140, och det bara smäller till när han hoppar.

Vad roligt att det går så bra efter skadan..han måste läka otoligt bra :laugh:
Min planering med tävlingar kommer oxå vara att rida lite 1-110 för att komma igång o känna lite efter vinter vilan..hon är rätt het o nervig av sig så det känns skönt att kunna få kontroll över det hela..
Sen i sommar blir det eventuell debut i 120 ska bli riktigt kul.
Men vi tar steg för steg vill inte stressa fram något..:rofl:

Ämen, det har ju inte med åldern så att göra. En häst kan vara utdömd p.g.a av skador då den är 15 år, en annan rids "som vanligt" då den är dubbelt så gammal. Det är bara siffror! Det beror ju på hur din "gammel"-häst mår.

Men så länge h*n mår bra, så tkr jag att du kan hoppa och tävla med han. Men ta lite extra väl hand om h*n :)

Det är ju upp till hästen tycker jag. Är den fräsch och villig och inte visar på några tveksamheter eller motstånd så varför inte?
Din tränare tycker ju att det är ok och det verkar som du har omdöme själv också att kunna avgöra. Men är du osäker, så kolla upp den vetrinärt och få ett omdöme därifrån för att slippa oroa dej.
Finns inga rätta svar eller svart eller vitt, det är upptill hästen och kondiotionen och sitt sunda förnuft att avgöra o inte åldern. Tycker jag.

Liknande trådar

Hemmet Vi tycker inte om kakel och klinker i vårt badrum, men det är inget fel på det egentligen förutom utseendet. När vi flyttade in hade vi...
5 6 7
Svar
137
· Visningar
11 694
Senast: Daff
·
Hoppning Hej! I helgen ska jag tävla min första cup som går i LC. Jag har haft min nuvarande ponny i ett år och utbildat honom från att vara fel...
Svar
1
· Visningar
1 953
Senast: tuaphua
·
Hoppning Hej! Jag har inte hoppat direkt regelbundet sen vår hopp-läromästare togs bort akut för säkert 8-9 år sedan. Med henne tränade och...
Svar
4
· Visningar
1 757
Ridning I stället för att kapa en annan tråd så startar jag en egen. Skillnaden är jag är betydligt äldre än den andra trådstartaren. Jag är 45...
7 8 9
Svar
176
· Visningar
14 756
Senast: svea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar