Hur skulle du tolka...

Btw så finns det färdiga t-shirts med just den här texren, för svåger Svenne har inte gjort den själv.

Nja jag tror istället att det handlar om patetiska försök till härskartekning.
Inte alls.
Men du saknar helt förmåga att tolka de antydningar som man i normalt socialt liv använder sig av.
Det kallas associativ förmåga.
Vilket du helt verkar sakna.

Det skall vara ordagrant för att du skall förstå.

Inte alls.
Men du saknar helt förmåga att tolka de antydningar som man i normalt socialt liv använder sig av.
Vilket du helt verkar sakna.

Det skall vara ordagrant för att du skall förstå.

Om du hävdar att en bil är gul, och jag ser att den är röd. Och jag påpekar detta för dig så blir du provocerad.

Jag förstår att du inte är intresserad av att diskutera sakfrågor, när det är så mycket enklare att haspla ur sig en massa saker om mig som person.

Patetiskt egentligen, eftersom det beteende berättar bra mycket mer om dig än vad du nog egentligen skulle önska.

Patetiskt egentligen, eftersom det beteende berättar bra mycket mer om dig än vad du nog egentligen skulle önska.
Och här så väljer jag att avsluta att diskutera med dig.
Du är ointressant då du saknar just förmågan att tänka i flera steg.
Så nu vet du varför.

Påhopp ger dig inte den förmågan utan det gör dig bara otrevlig.

Om du hävdar att en bil är gul, och jag ser att den är röd. Och jag påpekar detta för dig så blir du provocerad.

Jag förstår att du inte är intresserad av att diskutera sakfrågor, när det är så mycket enklare att haspla ur sig en massa saker om mig som person.

Du skrev:
Jag skrev:Patetiskt egentligen, eftersom det beteende berättar bra mycket mer om dig än vad du nog egentligen skulle önska
Så blev du sur...

Tydligen så träffade jag rätt :sneaky:

Hade inte reflekterat över det (kanske jag hade tänkt på Jarmo och lett en aning) och hoppats att inte folk dömer mig efter vad jag har på mig. Hu.

Hade inte reflekterat över det (kanske jag hade tänkt på Jarmo och lett en aning) och hoppats att inte folk dömer mig efter vad jag har på mig. Hu.

Oh, but they do :D
Människor är jättebra på att navigera, välja och skapa en uppfattning utifrån synintryck.

Det gäller så klart även hur andra människor ser ut och klär sig - och särskilt om de har på sig ett synligt budskap, som en text eller symbol.

... det om någon hade en t-shirt med texten "SVENNE JÄVEL" på?
Jag skulle förmodligen sortera bort både t-shirt och människa ut i periferin att jag inte ens skulle kunna klämma fram en medveten tanke om varken människas eller t-shirts existens. HÖHÖ-humor tilltalar mig icke.

Beror väl på ett par saker.
1 vem som bär den
2 var, i vilken omgivning man bär den.

Om en lintott bär den på stan en vardagseftermiddag så lär väl ingen reagera
Men om en mörk tott bär den en lördagsnatt till krogen så bäddar den nog för bråk.
.
Jag tycker fortfarande att det kvittar vem som bär den, och var.
Den personen statuerar tydligt att den gjort annat än att vara uppmärksam på svenskalektionerna.

Men ni menar alltså på allvar att ni dömer folk efter vad de har på sig?! Eller inte ens det, ni dömer folk efter vad som står skrivet på deras kläder?!

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Finns det något smidigt knep att bli av med tryck på t-shirt? Snabba på processen nedan under kontrollerade former typ. 😅 Synd att...
Svar
0
· Visningar
245
Senast: Avalbane
·
Relationer Hur hade du tolkat texten? Det andra meddelandet.
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Jag behöver hitta nya t-shirts eller linnen till när jag spelar Padel och tränar. Jag vet dock inte vilket material jag ska välja, för...
Svar
1
· Visningar
220
Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 409

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Skadade hästar och konvalescenter
  • Födda 2022
  • Bildtråd