Hur skulle du tolka...

Som med alla andra särskrivningar antar jag genast att personen gjort det avsiktligt, för att kunna hånflina åt skrivihopare... :cautious:

Oavsett skulle jag väl tolka det som att det är en odräglig typ som tycker
"provocera"= "tuff"x"smart"^"skitkul".
En sån där messerschmitt.

He he, det var ungefär så jag misstänkte att folk skulle reagera... Min svåger och jag har en rå men hjärtlig jargong med glimten i ögayoch han heter Svenne, så sist vi sågs fick jag en t-shirt med just texten SVENNE JÄVEL (uppdelat på två rader, därav mellanrummet) för att jag "stått ut" med honom så länge... Gissar på att t-shirten kommer användas som underställ vid mycket kallt väder eller nästa gång något ska målas då. .. ;)

... det om någon hade en t-shirt med texten "SVENNE JÄVEL" på?

Att personen var en tönt?

Men hade inte brytt mig mer. Och ser ingen poäng med att bry mig heller.
Risken att stöta på ngn med den typen av tröja vore dock förmodligen lika med 0. Möjligen om jag åkte och hälsade på släkten i Norrland. Knappt då.

"Jeffery, post: 16626441, member: 130087"]Att Svenne är släkt med Lennart,
och har råd att trycka upp egna t-tröjor.
Lennart som i Lennart Jähkel? It makes sense! :D
Annars hade jag mest utgått i från att han antingen växer upp eller förblir någon dom ingen kommer bry sig om till slut.
Mest tragiskt faktiskt. ..

He he, det var ungefär så jag misstänkte att folk skulle reagera... Min svåger och jag har en rå men hjärtlig jargong med glimten i ögayoch han heter Svenne, så sist vi sågs fick jag en t-shirt med just texten SVENNE JÄVEL (uppdelat på två rader, därav mellanrummet) för att jag "stått ut" med honom så länge... Gissar på att t-shirten kommer användas som underställ vid mycket kallt väder eller nästa gång något ska målas då. .. ;)
Såg jag den på stan så skulle jag inte bli speciellt positiv.

men satt i sitt sammanhang är den rätt kul :D
Så jag tror beslutet att bara använda den hemma är rätt klokt.

Beror väl på ett par saker.
1 vem som bär den
2 var, i vilken omgivning man bär den.

Om en lintott bär den på stan en vardagseftermiddag så lär väl ingen reagera
Men om en mörk tott bär den en lördagsnatt till krogen så bäddar den nog för bråk.

För min del kvittar det, jag bryr mig inte.

Hände detta i Jämtland skulle jag tänka
"Jaha, där går ytterligare en sådan där jämtlandspatriot, som vägrar göra affärer om inte den andra parten (säljande ffa) kan visa upp en ren jämtlandsstamtavla i minst åtta generationer tillbaka" :p

Om en lintott bär den så avväpnar det budskapet, om en mörk tott bär den så kan den vara provocerande.

Ungefär som om någon med en HV71 halsduk sitter på samma plats som LHC klacken...eller om han sitter på HV klackens plats.

Alltså var, när och hur...

Om en lintott bär den så avväpnar det budskapet, om en mörk tott bär den så kan den vara provocerande.

Ungefär som om någon med en HV71 halsduk sitter på samma plats som LHC klacken...eller om han sitter på HV klackens plats.

Alltså var, när och hur...
Så om en lintott bärande på t-shirten gick gatan fram, tillsammans med sina skränande skinheadskompisar - då skulle budskapet avväpnas?

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Finns det något smidigt knep att bli av med tryck på t-shirt? Snabba på processen nedan under kontrollerade former typ. 😅 Synd att...
Svar
0
· Visningar
245
Senast: Avalbane
·
Relationer Hur hade du tolkat texten? Det andra meddelandet.
2
Svar
21
· Visningar
1 084
Senast: skiesabove
·
Kropp & Själ Jag behöver hitta nya t-shirts eller linnen till när jag spelar Padel och tränar. Jag vet dock inte vilket material jag ska välja, för...
Svar
1
· Visningar
220
Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 409

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Uppsittningspall?!
  • Reklamera häst
  • Födda -21