Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
... det om någon hade en t-shirt med texten "SVENNE JÄVEL" på?
Lennart som i Lennart Jähkel? It makes sense!"Jeffery, post: 16626441, member: 130087"]Att Svenne är släkt med Lennart,
och har råd att trycka upp egna t-tröjor.
Såg jag den på stan så skulle jag inte bli speciellt positiv.He he, det var ungefär så jag misstänkte att folk skulle reagera... Min svåger och jag har en rå men hjärtlig jargong med glimten i ögayoch han heter Svenne, så sist vi sågs fick jag en t-shirt med just texten SVENNE JÄVEL (uppdelat på två rader, därav mellanrummet) för att jag "stått ut" med honom så länge... Gissar på att t-shirten kommer användas som underställ vid mycket kallt väder eller nästa gång något ska målas då. ..
Varför skulle skillnaden på tottens färg ha någon betydelse för vad omgivningen tycker?Om en lintott bär den på stan en vardagseftermiddag så lär väl ingen reagera
Men om en mörk tott bär den en lördagsnatt till krogen så bäddar den nog för bråk.
Så om en lintott bärande på t-shirten gick gatan fram, tillsammans med sina skränande skinheadskompisar - då skulle budskapet avväpnas?Om en lintott bär den så avväpnar det budskapet, om en mörk tott bär den så kan den vara provocerande.
Ungefär som om någon med en HV71 halsduk sitter på samma plats som LHC klacken...eller om han sitter på HV klackens plats.
Alltså var, när och hur...
En riktig jävel på stavning med andra ord.Att personen har problem med språket.
1. Särskrivning.
2. Det stavas djävul.
Synonymer till jäkelAtt personen har problem med språket.
1. Särskrivning.
2. Det stavas djävul.
ja jag skulle nog tro att det vore mindre provocerande än om bäraren var med i en grupp skränande mörkhyade unga män i samma situation.Så om en lintott bärande på t-shirten gick gatan fram, tillsammans med sina skränande skinheadskompisar - då skulle budskapet avväpnas?
Det handlar om flera steg.Och man kan ju undra varför vissa finner det lättare att kritisera hur en text är skriven istället för att gå i svaromål på innehållet i texten