Pazuzu
Trådstartare
Idag var jag och tittade på en lokal dressyrtävling och på framridningen noterade jag ett ekipage där hästen bar en pullarnosgrimma. Även om jag inte kan mycket om bestämmelserna i TR, så vet jag iaf att pullarnosgrimma är förbjudet. Dock tänkte jag att givetvis har ryttaren koll på det och byter innan h*n ska in på tävlingsbanan. Döm om min förvåning en stund senare när jag får höra att ekipaget blivit uteslutet, just pga nosgrimman.
Ett litet moment av skuldkänsla infann sig, men samtidigt hade jag nog inte riktigt vågat att säga till dem på framridningen. Det känns en aningens konstigt att som "lekman" (har aldrig ens tävlat i dressyr) och åskådare påpeka saker till en som tävlar på minst LB-nivå. Som sagt tar man ju för givet att de har koll...
Så, hur hade du gjort?
Ett litet moment av skuldkänsla infann sig, men samtidigt hade jag nog inte riktigt vågat att säga till dem på framridningen. Det känns en aningens konstigt att som "lekman" (har aldrig ens tävlat i dressyr) och åskådare påpeka saker till en som tävlar på minst LB-nivå. Som sagt tar man ju för givet att de har koll...
Så, hur hade du gjort?