Hur skulle du gjort?

Problemet i det hela är inte att det är en engångsföreteelse- då hade jag tyckt att det var mer "ok", alla gör misstag liksom. MEN detta har hänt vid tre tillfällen nu, och när ägaren får tag i hunden så pratar ägaren med den (typ; nejmen så du gör, så får man inte göra, blabla...) tar in den och går in. Ingen ursäkt eller liknande. Sen kan jag förstå att en ursäkt hamnar i andra hand just i situationen som någon annan nämnde, men vi bor såpass nära att det går att komma i efterhand. Och eftersom det har hänt upprepade gånger så börjar jag bli trött på hundägarens nonchalanta beteende...

Problemet i det hela är inte att det är en engångsföreteelse- då hade jag tyckt att det var mer "ok", alla gör misstag liksom. MEN detta har hänt vid tre tillfällen nu, och när ägaren får tag i hunden så pratar ägaren med den (typ; nejmen så du gör, så får man inte göra, blabla...) tar in den och går in. Ingen ursäkt eller liknande. Sen kan jag förstå att en ursäkt hamnar i andra hand just i situationen som någon annan nämnde, men vi bor såpass nära att det går att komma i efterhand. Och eftersom det har hänt upprepade gånger så börjar jag bli trött på hundägarens nonchalanta beteende...
Jag hade försökt ta ett snack med personen och sagt att du kommer göra en polisanmälan om hunden fortsätter rymma.

Liknande trådar

Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 549
Senast: fixi
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 011
Senast: Liran
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
8 404
Senast: Migo
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
2 054
Senast: Nota
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka