Hur ska western sadlen sitta?

K

kamitza

Har en fråga läste någonstans att sadlen ska sitta 4-5 cm bakom bogbladet.
Gör det något om själv kjolen (Front jockey) ligger på ? Eller vad det nu heter..

Sv: Hur ska western sadlen sitta?

Här vad inte mycket hjälp man fick, Ingen som vet ??

Som jag fattat det så ska man utgå i från bommen och vart själva "lösa lädret" ligger på kvittar (det kan alltså ligga på bogbladet, bara bommen är fri från bogen)... Men jag letar själv western sadel och är minst sagt förvirrad i djungeln och i hur det ska ligga för att ligga riktigt... Så mig kanske du inte ska lyssna på...
???? :confused:

Någon annan? :)

Och hur långt bak får den sitta någon som vet??

I westernforumet gäller samma som på Utrustning...använd sökfunktionen, den frågan är väldigt vanlig...

Så här ligger min:

16679383.jpg

Liknande trådar

Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 029
R
Skola & Jobb Nu skulle jag vilja ha jobb tips! Det är nog ganska så många år kvar förmig men det gör ju inget att börja tänka nu iallafall! Plus att...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
6 313
Senast: Gunnar
·
Relationer Jag och sambon ska gå isär. Vi har två barn gemensamt. Sambon vägrar att diskutera frågan om boendet för barnen. Vi kan inte ha varannan...
2
Svar
30
· Visningar
3 517
Senast: Inte_Ung
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 279
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Flytta med utekatt
  • Akvarietråden V