hur ska ni 90:or som rider ponny göra nästa år?

iloveyou

Trådstartare
ja, om det nu är någon som har fyllt 18 och inte får tävla ponny nästa år. hur ska ni göra?

har ni redan sålt er ponny eller ska ni göra, är det någon som ska behålla och tävla bland storahästar eller?

jag har ingen aning om hur jag ska göra :( vill ju inte sälja min lilla älskling. det är jättesvårt..

Sv: hur ska ni 90:or som rider ponny göra nästa år?

min lilla älskling ska antaligen bo kvar här. hon är ingen tävlingshäst, utan hon är mer en skogs häst.

Jag har inte bestämt mig än. Så vi håller på och smygutbildar henne för msv:a rörelser.
Men jag ska bestämma mig i December om hon ska säljas, och sådana fall sätta ut henne på annons i vår.
Om jag ska behålla henne så ska jag ev. ta ett föl på henne. Det hade varit solklart att jag skulle behålla henne
om det inte vore så att jag är så grymt sugen på att köpa en PRE som kan lite krumelurer.

Svårt svårt svårt.

ja det e riktigt svårt..man vill ju ändå att dom ska fortsätta tävla :/

funderar på att köpa en unghäst och ha kvar ponnyn..om man har råd vill säga.

du har ju iallafall tur med ett sto:D, själv har man en valack

men det är riktigt svårt och jobbigt. har ändå haft ponnyn i 4 år!:(

ja det e riktigt svårt..man vill ju ändå att dom ska fortsätta tävla :/

funderar på att köpa en unghäst och ha kvar ponnyn..om man har råd vill säga.

du har ju iallafall tur med ett sto:D, själv har man en valack

men det är riktigt svårt och jobbigt. har ändå haft ponnyn i 4 år!:(

Ja vi kan inte ha två hästar, inte om jag ska stå på Runsten i alla fall:p lite saftigt att betala 12.000 i stallhyra varje månad ;)
Sen så vill jag köpa en riktigt fin häst, om jag säljer Stella, och då lär pengarna man får för henne behövas :)

Jag har haft Stellan i fyra år med, så det känns lite konstigt att hon inte skulle vara i stallet helt plötsligt.

Sålde min tävlingsponny förra året när jag var 17 för att få ut mer pengar för honom . Utbildad svår dressyr och tävlad upp till nationell ponny dressyr.

Köpte mig då ett föl som nu är 2½ år.
Har även en stor häst nu.

Men från förra året när jag sålde min ponny tills nu har jag tränat och tävlat andras ponnyer istället : )

haha de förstår jag :p

jo men samma här, ska man köpa en storhäst så vill man ju ha nått riktigt bra, och då behöver man ju pengarna för ponnyn..men näe jag vet verkligen inte..sen ska man ju hitta en ny häst också och det kan ju ta tid...

jaja har några månader på mig att bestämma mig....

ja, om det nu är någon som har fyllt 18 och inte får tävla ponny nästa år. hur ska ni göra?

har ni redan sålt er ponny eller ska ni göra, är det någon som ska behålla och tävla bland storahästar eller?

jag har ingen aning om hur jag ska göra :( vill ju inte sälja min lilla älskling. det är jättesvårt..

Du kan ju fortsätta att tävla ponnyn i unghästklass.
Det är ju jättebra om man vill fortsätta att tävla ponny men man som ryttare är för gammal.

mjo men det känns lite tråkigt då ponnyn är riktigt fin och kan gå långt, känns lite egoistiskt på nåt sätt...

mjo men det känns lite tråkigt då ponnyn är riktigt fin och kan gå långt, känns lite egoistiskt på nåt sätt...

Egoistiskt hur?
Jag tror att de flesta ponnyer är nöjda om de blir motionerade, matade och får gå i hage. De bryr sig nog inte nämnvärt om de får tävla eller inte.

kl

Jag har hittat ny medryttarhäst jag! Innan red jag en D-ponny men har haft ett längre uppehåll.
Det första jag gör nu är att finna ett 23 årigt halvblod som är utbildad till medelsvår! Behöver inte betala någonting och hon är verkligen supersnäll.. Hur kan jag ha sådan tur?!?! :D

Så nu har jag inte fylla 18, ponny problem längre! :)

jo det är iofs sant men det är jobbigt när tränare och massa folk säger att du måste låta nån annan tävla hnom eftersom han är såpass fin och blabla..vet att jag inte ska lyssna på sånt men det är ju lite svårt att låta bli. :/ sen vill jag dessutom utvecklas och då är det inte så kul att bara rida avd b

Jag är 90a och har haft ångest över vad jag ska göra med min d-ponny.
Hon är en enmanshäst som har haft det tufft, och hon accepterar väldigt få människor.
Men så hade min tränare en 4-åring på tillridning och jag provade henne.
Det slutade med att mina underbara föräldrar köpte henne, och vi har kommit överens om att jag kan ha kvar min ponnyskrutta om jag betalar hennes stallhyra.

Hon kommer troligtvis att tävlas i avd B i hopp nästa år.
Annars så ska hon gå som storhäst i dressyr.

Dock så har 4-åringen opererats och det är runt 50% chans att hon klarar sig, så jag vet inte hur det blir med henne.

Enkelt tävla bland stora hästar istället .

nej det vill jag inte eftersom jag främst tävlar hoppning och det är mkt bredare och större för stora hästar samt längre distanser och även om min ponny skulle klara det så vill jag inte det.

ska antingen rida avd B eller så får jag väl börja tävla dressyr på heltid för då kan jag rida mot stora hästar:p vi får se.

nu har jag iaf min ute på annons, men ger snart upp!!
när man pratar med föräldrarna i telefon så låter det jättebra och de lovordar sitt barn men sen när de kommer så ser de inte vidare bra ut. Trodde inte att det skulle vara så svårt att hitta en ny bra ryttare, men tydligen..Antingen ramlar de av eller så sitter de bara och åker och är vana vid sm-ponnyer som hoppar allt de styr på...

känns som att det blir så att jag behåller min lilla älskling iaf :p

Liknande trådar

Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
1 929
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
3 119
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 356
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 207
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar