hur ska jag hjälpa min vän?

annie_cool

Trådstartare
Hej vet inte hur jag ska skriva men behöver lite tips och råd hur ska jag ska hjälpa min vän så här är då läget. Hon är 28 ¨år och två barns mamma ungarna är 2-3 så de är inte stora söta .hon jobbar nätter och i bland är det så stressigt att hon ärt helt slut och nu har hon åkt in på sjukhuset akut i fredags vet dock inte om hon är hemma eller om hon ligger kvar m,en hon åkte in ont i hjärtat men det var dock inget fel men jag har mina för anor att det kan vara att det blev för mycket för henne att hon inte klarar av mera. Mitt förslag är att hon kanske ska dra ner på tid kanske jobba halvtid. just nu är hon sjukskriven men ändå. vad tycker ni? Hon är ju så ung vill hennes bästa.Bryr mej om alla.

Hon är en super trevlig person och vi komemr typ från samma by är lika gamla
.

Jo dem har en pappa men han jobbar med dem går på dagis vilket inte alltid funkar men hoppas så går det bra. Föräldrar bor inte här utan 5 mil härifrån så tack vill hennes bästa.

Hej min oro börjar bli värre vet ej om hon är kvar på sjukhuset eller har lämnat sjukhuset.
Du kan ringa dit, personalen brukar fråga patienten om de får svara på om en patient är där eller inte om någon frågar.
Fint av dig att vilja hjälpa, jag tror bara det betyder mycket. Någon som bryr sig och finns där :)

Ring henne och erbjud hjälp/fråga om det finns något som du kan göra för henne
Hon kanske inte tar emot den men bara vetskapen om att det finns någon som bryr sig gör otroligt mycket.

Vad bra att du bryr dig om din vän, Annie. Nu i det akuta läget kanske familjen är fullt upptagna av att försöka förstå vad som hänt, och det är inte säkert att de orkar släppa in en utomstående även om det är en person som vill hjälpa.

När det inte är så akut längre kanske familjen kan ha mer nytta av hjälp, kanske att du kan gå dit och sysselsätta barnen lite och köra ett par maskiner tvätt?

Jo ni har nog rätt men oron sitter i kroppen och det är svårt att rensa tankarna på annat just nu.

Jo det skulle jag kunna göra men har ej något körkort men kan be min mamma att skjutsa mig vet vart hon bor så. Men får se hur det blir .

Det låter som en väldigt överdriven reaktion som jag hoppas inte är allmängiltig.

Hade nog inte sagt något där och då mer än att jag inte uppskattar oanmält besök. Av mina vänner är det en som gillar att man kommer oanmäld, resten vill absolut att man hör av sig innan (sen kvittar det om det är 10 min innan för att kolla så det är lämpligt eller inte). Så jag tror absolut det är mer allmängiltigt än vad du anser.

Liknande trådar

Kropp & Själ Vart vänder man sig när man inte kan få hjälp av vården? Jag fungerar inte på arbetet, min hjärna lägger av och den står liksom och...
2
Svar
38
· Visningar
2 788
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 143
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 102
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
7 519
Senast: Farao
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar