Hur ska jag göra? :'(

S

soffeloffan

Jaah, jag vet inte hur jag ska få min kanin "lycklig"...
Ibland känns det precis som om jag inte har riktigt med tid att gosa i en timme om dagen, eller ja, kanske andra förstår mejj. jag Känner mejj som en urusel kaninägare.. :cry:

Kaninen jag har är en Lejonhuvad och är en innekanin och bor i mitt rum. Efter som jag bara är 12 år, bor jag hemma och jag har sagt många gånger att Tingeling behöver en kaninkompis. Men Både mammam och pappa säger att det inte behövs.. :eek:

När jag säger Lycklig så menar jag.. Jag vet inte riktigt, men när jag släpper ut henne på mattan i mitt rum, så sitter hon bara som en "hög" på golvet och rör sig nästan inte alls.. Kanske för att hon inte har varit ute så mkt kanske? ... Jag har nog bara inte haft tillräckligt med tid, men jag känner mejj som en uruselkaninägare då.. :cry: Men när hon kommer ut i sin kaninhage utomhus så nästan ser man på ögona att hon Älskar det! Jag ahde önskat att jag kunde ha åtminstonde 1 till kanin och att de kunde få bo utomhus i en fin och stor kaninhage dygnet runt..

Men jag vill absolut INTE sälja henne eller lämna bort henne till någon jag känner.. Det känns fel..!

Kan jag få tips om hur man kanske kan göra en kanin "lycklig" igen? :angel: Det skulle avar så mkt tacksamhet, och nu behöver jag så mkt tips som bara möjligt, för jag är inte på det gladaste humöret just nu kring detta...

Slänger in två bilder på henne när hon hon är ute i sin hage.. :)

Sv: Hur ska jag göra? :'(

Har du ingen möjlighet att bygga en riktig utebur till henne som hon kan vara i dygnet runt? då har hon möjlighet att om inte annat se mer av världen än vad hon gör i ditt rum!:)

om inte kaninsäkra rummet så att hon kan vara i det lös hela tiden.. du kan sätta ett kompostgaller för dörren så att hon inte kan gå ut, men se ut ifrån ditt rum.

Ingen kanin mår bra av att sitta i bur!

Sv: Hur ska jag göra? :'(

Jag har bestämt mejj för att hon ska vara ute i mutt rum när jag är hemma hur mkt hon vill. Jag vill ändå ha lite uppsyn över henne! :smirk:

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
22 156
Senast: Whoever
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
9 191
Senast: lundsbo
·
Hästmänniskan Har inte skrivit här inne på hästforum på några år sedan jag sålde min häst men nu måste jag bara skriva av mig. Jag har som sagt inte...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
13 488
Senast: Sirap
·
Kropp & Själ Jag kommer att behöva flytta ifrån mitt barn. Hur ska man leva med sig själv efter det? Hur ska man överleva med att bara få ha sitt...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
14 643

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka