hur ska jag göra?

K

kentjesus

Hej! Vet inte om den här tråden blev i rätt "kategori".. Men det är så här att jag rider på en ridtravare på 6 år, som mest är skogsriden och inte så mycket utbildad och rätt omusklad, vad kan jag göra för att hon ska sätta muskler ordentligt, vad för slags träning? Sen fösöker jag lära henne skänkelvikning och har gjort allt för att förtydliga detta men hon förstår inte och blir därför frustrerad, ngn som har ngra bra tips att dela med sig av? Det mottages tacksamt! :bump:
 
Sv: hur ska jag göra?

Hej! Vet inte om den här tråden blev i rätt "kategori".. Men det är så här att jag rider på en ridtravare på 6 år, som mest är skogsriden och inte så mycket utbildad och rätt omusklad, vad kan jag göra för att hon ska sätta muskler ordentligt, vad för slags träning? Sen fösöker jag lära henne skänkelvikning och har gjort allt för att förtydliga detta men hon förstår inte och blir därför frustrerad, ngn som har ngra bra tips att dela med sig av? Det mottages tacksamt! :bump:

hade precis samma sak med min, lugna dig med skänkelvikning osv tills hon är musklad och kan balansera sig ordenligt, då blir det lättare för henne, snöplumsa om du har möjlighet!:idea: gör susen på bogar ben och rygg ;) försök korta trav om hon inte kan det, det kräver att hon tänker efter och samlar sig mer, mycket igång och avsaktningar, sandbanor, klättring, cavaletti, och värm upp ordentligt innan ni ska göra något nytt så kan hon "samla tankarna" och konsentrera sig, lycka till!
 
Sv: hur ska jag göra?

Jag tycker som de andra, att du ska lugna dig lite med skänkelvikning tills den har satt muskler. Klättra med den, både nedför och uppför. Rid på ojämt underlag tex. i ett gammalt traktorspår ute i skogen. Trava över cavalettis.
 
Sv: hur ska jag göra?

Snabbläste tråden bara, men ett tips när du ska lära in skänkelvikning är att rida längs en vägg/staket och sedan försöka flytta. Börja gärna från marken eller ha någon med som kan hjälpa dig.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Hej alla, Jag har hamnat i en enormt svår situation i livet och funderar på möjligheten att låna ut mina hundar för en period tills jag...
Svar
4
· Visningar
1 210
Senast: Petronilla
·
Hundhälsa Hej, Jag har i 2 års tid haft PROBLEM med min tik som nu är 2,8år och alltså levt 2 år av sitt liv med denna hemska MAGKATARR SOM...
2
Svar
34
· Visningar
4 364
Senast: Lillefrun
·
Hundhälsa Nytt anonymt nick, för att minska risken att folk förstår vem det handlar om. Jag är aktiv i den lokala brukshundklubbens styrelse...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
7 242
Senast: hastflicka
·
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 159
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Hönstråden II

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp