Hur ska jag göra?

F

Fjunet

Nu har jag sådan beslutsångest så jag tror att jag blir tokig! Min häst har fram till för ett tag sedan hostat lite då och då, inte mycket. Oftast vid uppvärmning, när han inte gått på ett tag, då kunde han hosta till två gånger sedan var det över. Men den senaste tiden har han hostat mer. Han hostar bla ute i hagen och inne i boxen. Jag har bokat tid för endoskopi, men så fort jag pratar med dem på Djursjukhuset så verkar det som om de inte tycker att symptomen räcker... Han hostar mer än vanligt - that's it. Ingen feber, inget snor eller slem. Noll. Tycker han andas som vanligt.

Vad hade ni gjort?

Sv: Hur ska jag göra?

Kolar upp med endoskopi helt klart, min häst hostade enbart vid uppvärmning och hon var ett solklart bronkitfall med hela halsen full av slem.. bättre att kolla en gång för mycket än för lite..

Har hästen bara hostat någon vecka eller två kan det vara så enkelt som en förkylning men har den hostat så här en längre tid finns det inget att vänta på..

Sv: Hur ska jag göra?

Jag håller med Fantasi, åk in och gör den där endoskopin. Min häst hostade bara sporadiskt under en tid men efter att det blivit akut värre en helg åkte vi in. Endoskopin visade att hon hade massor med gult, tjockt slem i luftrören.

Immer

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag behöver hjälp! Det är en lång text men om någon orkar läsa och ge mig lite stöttning så skulle det uppskattas enormt! För er...
2
Svar
28
· Visningar
2 642
Senast: Lavinia
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 122
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa Tid till vet är bokad på onsdag. Bilder kommer ikväll Golden hane 7,5 år. Kastrerad Äter senior/light foder. Ett foder han ätit sen...
2
Svar
24
· Visningar
2 884
Senast: Rugge
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
7 854
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Målbilder för trubbnosar.
  • Tråden för spår