Jag har inte sagt att jag ska starta något! Herregud varför hakar alla upp sig på att jag inte gjort någon marknadsundersökning och affärsplan när jag inte ens ska starta något?!
Jag uppfattade trådstarten som att du ville ha hjälp med att spåna kring dina olika val, bland annat att starta eget.
Jag tänker att genom att gå på möte med vägledaren så kan du få hjälp med dels affärsplan men också se vad du eventuellt måste få klart innan du kör.
Jag missade att du redan haft eget. Så då vet du ju en del om vissa bitar iaf.
Det kanske är något du behöver lära dig som du kan påbörja medans du har annan inkomst i form av A-kassa, deltidsjobb etc.
Tex om du inte kan det; lära dig göra hemsida och webshop. Kolla upp hur man bäst marknadsför sig. Om du själv har lite datorkunskaper för att göra enkla reklaminlägg på insta/fb.
Kanske kan du med A-kassa få plugga lite sådant om din företagsidé känns vettig.
Iom att vi är ett så litet och hyfsat nytt företag så har vi tex inte råd med en massa reklamkostnader. Och vi ville inte heller lägga asmycket pengar på hemsidan under uppstart. Så då hade vi tur att en vän ställde upp och hjälpte mig billigt. Nu kan jag sköta och göra om den själv. Och kan även göra liknande från scratch.
Jag har fått lära mig göra enkla men utseendemässigt helt ok reklambilder, folders etc.
Sånt kan man ju pillra med under tiden man funderar vidare och planerar.
Och så kanske du så småning om kan köra igång verksamheten.
Men utan att veta vad du ska sälja, hur, din marknad etc så låter det generellt som att butikslokal som första steg och just i corona-tider kan vara för stort åtagande.
Men fnular du på idén och börjar med näthandel tex kanske det kan funka och du sen kan utveckla verksamheten om det är vad du vill.
Man får nog se det som en flerstegsraket.
Vi började tex utan att ha exklusiv agentur importera mindre kvantiteter av det vi idag säljer. Vi sålde då endast till våra befintliga hästkunder inom träning, rehab, kiro etc. Då kände vi av marknaden innan vi satsade.