Hur ska jag göra, detta funkar inte längre???

Trådstartare
För att göra en lång historia kort:
Gick isär med min sambo när dottern var ca 1,5år (kan tilläggas att jag fick mer eller mindre fly därifrån)
Jag byter adress (bor fortfarande i samma kommun).
Vi har delad vårdnad om våran dotter, hon bor växelvis varannan vecka hos oss.
Bråk hela tiden vilket resulterar i att jag inte orkar mer och tar kontakt med familjerätten. Får hjälp och vi går på massa samtal.
Efter det blir allt mkt "bättre" om man nu kan kalla det de.
Jag försöker hela tiden få min dotter bostads skriven hos mig för att kunna söka bostadsbidrag mm men alla papper som skickas hem till han genom skatteverket skiter han i att skriva på och slänger bara. Efter massa prövningar så anser verket att det inte är någon ideé att skicka fler papper. Han skiter i att jag inte kan söka bidrag mm bara för att antagligen va så jävlig mot mig som möjligt :(
Nu till saken, jag får ingen somhelst information om min dotter hem via brevlåda då hon står bostadsskriven hos sin pappa. Så allt ska gå genom honom till mig (FUNKAR INTE) 2ggr på ca 1månad så har tandläkaren ringt och undrat vart jag å dottenr är på avsatt tid. jag ser ut som detta :confused: ??? eftersom jag inte fått någon information om detta SUCK!

Nu till min fråga, eftersom han VÄGRAR att flytta hennes adress till mig (han känner ett maktbegär antar jag eftersom han inte flyttar hennes adress till mig) Kan man få dottern skriven på 2 adresser så jag får samma info som han i brevlådan?

Vill inte driva detta till rätten heller för nu är det ändå rätt lungt mellan oss och kommer antagligen få ett rent helvete tills dottern blir 20år typ!

Sv: Hur ska jag göra, detta funkar inte längre???

Jag vet inte om det går att vara skriven på fler än en adress, men jag jobbar administrativt inom sjukvården och i alla fall hos oss kan vi lägga in en "övrig adress" som vi också kan välja att kalla patienten till, det kanske kan fungera hos tandläkaren också? (samt övrig vård) Så att din dotters kallelser åtminstone kommer hem till dig.

Hoppas nån annan kan ge dig ett bättre svar, men detta kan kanske iaf vara en tillfällig lösning :)

Du kan själv skicka in en flyttanmälan på dottern, när x-et inte skriver på så kommer skatteverket att göra en utredning. Där är din chans att påverka, ring till de och fråga hur du ska göra. De brukar vara hjälpsamma.

KL bostadsbidrag kan du söka ändå, du får bara en lägre summa.

jag drev detta genom skatteverket 3-4ggr, men de kunde inget mer göra pga att han bara slängde pappret när det kom fram till han :(

behöver inget bostadsbidrag längre, Bor nu ihop med en annan man så livet är underbart. Det var då jag var själv detta var relevant.
Nu är problemet att jag inte får någon information om min egen dotter, eftersom allt kommer till x:ets brevlåda tack vare att hon är bostadskriven där och han vägrar flytta över henne :( Ska till skatteverket idag tänkte jag och höra med de igen. :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 315
Senast: lizzie
·
Juridik & Ekonomi Hej, jag skulle behöva lite hjälp hur jag ska tänka och hantera detta... För att inte gå in på för mycket detalj om denna långa...
2
Svar
30
· Visningar
5 971
Senast: Cattis_E
·
Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
26 244
Senast: alazzi
·
Kropp & Själ Jag börjar bli orolig över brorsan. Han brukar inte vara så jätteaktiv med mobilen dock... Men, grunden till oron... Han lånade en lite...
3 4 5
Svar
91
· Visningar
11 128
Senast: Kilauea
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar