Hur ska jag få henne fin ?

N

Nangijala

Har ett fullblodssto på 19 år som börjar se rätt "raggig" ut. Hennes päls är mer försjunken och hon ser inte riktigt fräsch ut. Vi klippte henne i vintras , men glömde göra det en gång till , så nu ser hon ut som en riktig "skabbhög". Hon är inte särskilt glansig och hon ser inte särskilt vacker ut då. Har börjat fälla nu och det är ju förståligt, men hur ska jag få henne att se fin och "snygg" ut igen ?
Tacksam för svar !

Skönhet kommer innifrån

Hur mår din lilla polla? Ge henne ev lite extra vitaminer el dyl. En frisk häst har nämligen en skinande hårrem.
Kommer tyvärr inte på nåt annat. Ha det bra! :bump:

Lite b vitamin kanske, foderjäst är bra som någon annan skrev men alla tycker inte om det, då kan man ge flytande istället. Morötter är oxå bra! Lite olja i maten?

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 766
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 146
Senast: Juli0a
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 749
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
13 675
Senast: LovingLife
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar