Hur ska jag börja?

Pettsson

Trådstartare
Har nyligen köpt ett fullblodssto, 10 år, har tidigare gått galopp men är på senare tid mest skogsriden. Hon har hoppat några gånger men är inte "tränad".

Mitt intresse ligger på hoppningen och det är det jag vill hålla på med. För min egen träning rider jag för instruktör på ridskolehäst varannan vecka, fram till dess att hon är redo att följa med.

Hon behöver framförallt ridas i dressyr för att få de muskler och den lydnad hon behöver. Hon har verkligen viljan, men föör mycket vilja. Har provat hoppa henne och hon vet vad hon ska göra, men det är orken som fattas. Har ni förslag på bra övningar som även kan ridas "ute"?

Sv: Hur ska jag börja?

Grattis till hästen!

Ngr tips är att träna i backe, rida cavaletti (ibland lite högre lösgör manken), Låt henne löshoppa studds och min favorit ;) kort gallopp på tunga lerfält (min häst älskar det och bruka bocka som in i helvetet).

Fast det sista krävs övning så att det inte blir för fort. Iaf för mig och min häst

Liknande trådar

Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 115
Senast: Juli0a
·
Hästhantering Jag rider på en ridskola där om man är stallvärd får åka och tävla med ridskolehäst samt tävla på lokala tävlingar som klubben anordnar...
Svar
18
· Visningar
3 639
Senast: Cambrie
·
Hoppning Background för jämförelse: Jag brukade träna hoppning för MÅNGA år sedan. Det var fredag kväll. Det var en ponny grupp innan oss och vi...
2
Svar
27
· Visningar
4 404
Senast: Ullmerkott
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 761
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Värma spenat?
  • Tjockistråden 4
  • Valet i USA

Hund, Katt, Andra Djur