Hur ska en man klä sig ?

Jeans och t-shirt har jag typ året runt. Men är inte det lite tråkigt ?
Jag kan ju såklart alltid köpa fler jeans och fler t-shirts. Finns ju många varianter på det som sagt :). Ska det va tryck, v-ringat , tajt, löst sittande osv osv ? Det här med mode är ju en hel vetenskap :).
Om det är tråkigt eller inte beror helt på vilken man det sitter på. Den mest attraktiva man jag vet har jag sett i många olika utstyrslar. Han har haft jeans och t-shirt, extremt tjusig kostym modell "dyrare än jag vågar tänka på", träningskläder komplett med lera från topp till tå, snickarbyxor (enbart), jeans och skjorta... Han är alltid snygg (fast det har känts lite skevt de gånger han kommit i kostym och jag i sunkiga mjukisbyxor). I början när vi träffades hade han alltid träningskläder av något slag.

Det enda jag personligen ogillar är kläder som ser ömtåliga och opraktiska ut. Tex tycker jag det ser helfånigt ut med vita skor. För mig signalerar det att personen aldrig rör sig på annat än torr asfalt och därmed är extremt mycket mer stadsmänniska än vad jag någonsin vill vara. Jag skiter blanka fan i hur inne det än råkar vara med något sådant.

Vill du att kläderna ska hjälpa dig att framstå som attraktiv så är nog det bästa ändå att strunta lite i vad som är inne eller inte och istället fokusera på vad du trivs i. Om du råkar vara en sådan som "passar i allt", njut av det och köp vad som helst bara du själv tycker att det är snyggt! Tycker du att det är snyggt så trivs du i det och då kommer det göra dig mer attraktiv.

Fast det där var väl onödigt.. Om man inte gillar det så behöver man inte säga någonting.
18056673_10154743142747762_1032465996901729193_n.jpg

så här såg jag ut i april, fortfarande gubbe!

En man som ställer den frågan skulle nog inte fånga mitt intresse ;)
För mig är det hållning, självförtroende, intellekt jag dras till. Sen är det väl så att jag dras till män som har en naturlig känsla för stil. Som inte är ängsliga av sig helt enkelt.
Men alltså mainstreem ekonom med loafers eller sportig "fräsch" kille är nog inget för mig :rofl:
Jag gillar mest bohemer, som hänger på krogen och typ läser en bok. Gärna lite lätt nedgångna, icke trendkänsliga men med en naturligt shavig nedgången greve-stil. Där är jag fast ;)

Bumbibjörnsdräkt. Alternativt något som tänder den där gnistan i ögonen på bäraren, vilket varierar beroende på bäraren. Men en välskräddad och välsittande kostym är sjukt sexigt.

Och jag tycker att lagom vältränade killar i mjukisbyxor är dösexigt!

Å andra sidan nämnde jag det för en dejt en gång. Det slutade med att killen ifråga dök upp i mjukisbyxor och skjorta! Har aldrig blivit så avtänd i hela mitt liv. :rofl:

Jag tycker också mjukisbyxor kan vara sexig på en tjej. Känns dock som ett hemma plagg.

Men jag kanske är trög nu. Men var det pga skjortan i kombination med mjukisbyxor som gjorde att det skar sig ?

Alltså nam nam nam :love: Jag försöker hitta en sådan karl med en extraordinär insida och rikt inre liv. Går det bra? Nej.

:wtf:
HAHA min kompis har exakt samma problem :rofl: Kaos det verkar som en relativt omöjlig ekvation, men GE INTE UPP eller nåt :p ;)

Jag tycker också mjukisbyxor kan vara sexig på en tjej. Känns dock som ett hemma plagg.

Men jag kanske är trög nu. Men var det pga skjortan i kombination med mjukisbyxor som gjorde att det skar sig ?

Ja det håller jag med om, jag skulle aldrig bära mjukisbyxor i något offentligt sammanhang som inte inkluderade träning av något slag. :)

Haha, ja kombinationen av mjukisbyxor och flanellskjorta (!) var nog det fulaste jag någonsin sett. Hade killen ifråga varit störtskön hade jag säkert haft mer överseende men han var dötrist.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 857
Senast: Ullmerkott
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 561
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 108
Senast: Thaliaste
·
Trädgård & Växter Jag är väl medveten om att det inte finns någon regel direkt för hur ofta gräs ska klippas som så, men om man tänker att man den här...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 674
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar