Hur ska en man klä sig ?

Jag skulle i övrigt säga att attityden, utstrålningen och rörelsemönstret har större betydelse än klädseln, vad gäller om män ser lite intressanta ut eller inte.

Samtliga exempel i tråden som jag kommer ihåg nu är tråkiga.

Jag ser gärna ett rörelsemönster och en utstrålning som signalerar att mannen på något vis befinner sig i genusuppror, tex genom att föra sig lite fjolligt eller så.

Stöddig attityd och en man som "går som om han äger marken han går på" är enbart tröttsamt.

Sant! Jag tittar alltid lite extra på ridande poliser, oavsett kön, faktiskt. Det är så trevligt med folk som kommer ridande genom stan.

Jag blir sex år gammal på en sekund när det kommer ridande poliser genom stan, men jag tänker bara som mitt sexåriga hästtjej-jag "ÅÅÅH HÄSTARNA! TITTA SÅ FINA HÄSTAR!" och ler brett och hänfört med hela ansiktet. Så vem som sitter på ryggen och hur de är klädda där och då är helt bortkastat på mig.

Jag skulle i övrigt säga att attityden, utstrålningen och rörelsemönstret har större betydelse än klädseln, vad gäller om män ser lite intressanta ut eller inte.

Jag ser gärna ett rörelsemönster och en utstrålning som signalerar att mannen på något vis befinner sig i genusuppror, tex genom att föra sig lite fjolligt eller så.

Stöddig attityd och en man som "går som om han äger marken han går på" är enbart tröttsamt.

Tråden handlar om kläder.

Precis. För att sno ett citat så är skit fortfarande skit, även om det är doppat i glitter. Män som har en lite för perfekt och instagramvänlig (utstuderad?) stil upplever jag ofta tillhöra den kategorin.

Precis. För att sno ett citat så är skit fortfarande skit, även om det är doppat i glitter. Män som har en lite för perfekt och instagramvänlig (utstuderad?) stil upplever jag ofta tillhöra den kategorin.

Så en moderators bidrag till en tråd som handlar om "hur tycker ni en man ska klä sig? Vilken stil är snygg tycker ni?" är "skit är fortfarande skit även om det är doppat i glitter" ?

Så en moderators bidrag till en tråd som handlar om "hur tycker ni en man ska klä sig? Vilken stil är snygg tycker ni?" är "skit är fortfarande skit även om det är doppat i glitter" ?

Även moderatorer har rätt att skriva på forumet. När vi modererar är det alltid med signatur och ofta fetstilat.

Det är något med män i stickade tröjor jag tycker är väldigt mysigt. Och skjortor i alla former. Gärna under stickad tröja på vintern. Gärna rutiga skjortor till vardags/mer avslappnade tillfällen. (Men aldrig kortärmad, isåfall långa upprullade ärmar). Älskar bruna kängor och rock. Kavaj är också superfint.

Om det är okej att säga något som jag inte gillar så är det den typiska halslänken i kedjeform, den förstör liksom vilken outfit som helst haha. En pojkvän till mig hade sån varje gång han skulle klä upp sig. Jag köpte till och med en ny till honom för att han önskade sig det. Stort misstag... :D Nej till smycken generellt tror jag. Men gärna en fin klocka!

Det är något med män i stickade tröjor jag tycker är väldigt mysigt. Och skjortor i alla former. Gärna under stickad tröja på vintern. Gärna rutiga skjortor till vardags/mer avslappnade tillfällen. (Men aldrig kortärmad, isåfall långa upprullade ärmar). Älskar bruna kängor och rock. Kavaj är också superfint.

Om det är okej att säga något som jag inte gillar så är det den typiska halslänken i kedjeform, den förstör liksom vilken outfit som helst haha. En pojkvän till mig hade sån varje gång han skulle klä upp sig. Jag köpte till och med en ny till honom för att han önskade sig det. Stort misstag... :D Nej till smycken generellt tror jag. Men gärna en fin klocka!

Det kan vara bra att läsa hela tråden innan man svarar. Ser att fler nämnt halslänken :angel:

Jag blir helt våt i brallan när min sambo klär sig i vad som helst som INTE ÄR: t-shirt, boardshorts och flipflops...

... det är ca 6 veckor per år här som vädret tillåter "riktiga kläder". Längtar (juni-juli-augusti) :d

Läser igenom tråden och noterar att många som först uttrycker typ "klä dig som du vill", "det är inte kläderna som spelar roll" och liknande uttryck sedan helst plötsligt uttrycker mer eller mindre kraftiga negativa reaktioner på div exempel och bilder. Så från att vilja förmedla att man ska klä sig som man känner sig bekväm i till att få kraftig reaktion på tex ngt kortare byxor?

Jag kan inte låta bli att undra om det är ok att klä sig som man vill sålänge man håller sig borta från sånt som nog kan anses vara "inne"..?

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 857
Senast: Ullmerkott
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 561
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 107
Senast: Thaliaste
·
Trädgård & Växter Jag är väl medveten om att det inte finns någon regel direkt för hur ofta gräs ska klippas som så, men om man tänker att man den här...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 674
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar