Hur ska en man klä sig ?

Tänker att det kanske väl inte är kroppsbyggnaden i sej som avgör helt. Är ju olika för olika ansiktsformer och drag osv som avgör lite vad man passar i också när det gäller v ringat och sånt.

Därför är väl det bästa att skaffa en såndär personal shopper eller vad det heter som kan se helheten.

Herregud vad komplicerat det ska va då :D .
Minns när jag gick ute med mitt ex eller min mamma och titta på kläder. Dom tyckte ju att jag passade i allt :p.

• Gilla
Reactions: Ray
Herregud vad komplicerat det ska va då :D .
Minns när jag gick ute med mitt ex eller min mamma och titta på kläder. Dom tyckte ju att jag passade i allt :p.
Det behöver inte vara så komplicerat tror jag, eftersom det är så viktigt för dig så lägg pengar på en personal shopper som kan hjälpa dig att hitta kläder som är moderelaterade och samtidigt passar ihop med den du är. Då behöver du inte fundera mera på det. Den kan säkerligen ge tips och råd om vilken typ av kläder som passar ihop med hur du ser ut och sen är det bara att hålla sig till dom råden så bör du ha en hyfsat säker stil sen..antar jag.

Untitled.jpg

Skjorta, chinos och antingen fräscha vita sneakers (typ Gant) eller loafers.
På våren boots i skinn.
Alltid snyggt med en tröja över skjortan och sen kavaj eller trench.

Fräscht, enkelt & det lilla extra ;)

Givetvis är det snyggt med jeans och en vindjacka också, matcha alltid skärpet med skorna! Och en snygg klocka gör sitt givetvis :)

Men det allra viktigaste är att man själv trivs, det syns om man tar hand om sig på riktigt eller om man ”klätt ut sig” :)

Jag har lagt upp en bild i nån tidigare tråd. Minns inte vilken? . Jag har väl en ganska normal kroppsbyggnad 175, 68 kg. Mesomorph kroppstyp.
1469448773448

Eftersom att du är ganska liten (allt är relativt, jag själv är 175cm och väger 75kg nu ganska otränad och jag upplevs inte som en stor kvinna mer än mycket byst och lång) är det extra viktigt med välsittande kläder, V ring på tröjor öppnar upp bröstet och byxornas fickor och längd gör massor :)

Jag funderar på att förnya mig lite inför våren/sommaren med en ny uppsättning skor och kläder. Så hur tycker ni att en man kring 30 ska klä sig ? Vad är egentligen snyggast? Hur ska en man klä sig för att ni ska kolla en gång extra ?
Jag har en tumregel, jeas nej! chinos? nej -90talet har varit! raka byxor, piké i informella, skjorta lite finare, slips formelt/fin fest. kavaj när jag kan.

Jag är ju van och bekväm med jeans å t-shirt. Vill egentligen bara förnya mig lite. Ungefär som när jag köpte en ny vinterrock från att ha gått med skidjacka på vintrarna. Så har många kommenterat att dom gilla min rock :). Men hur klär man sig snyggt på vår/sommar ?

Jeans, t-shirt och kavaj. Det tycker jag är snyggt. Snygga skor till så är saken biff. T.ex. ett par låga Dr Martens.

Själv tillhör jag dom som inte tittar på kläderna, utan tittar snarare på kroppsform, ansikte och personlighet.

Jag skulle själv aldrig klä mig medvetet i en viss stil för att attrahera någon. Nej, jag kör med kläder som är bekväma, jag bor praktiskt taget i mina mjukisbyxor och arbetskläder och ridkläder. Vill man förnya garderoben finns det butiker som har hjälp med att hitta kläder, vet att det finns för kvinnor borde finnas för män också.
Annars skulle jag nog gå i en klädbutik och titta på vad just jag tycker är snyggt och utgå från det.

Antingen så måste du vara riktigt bra och vass på stil och mode vilket du antagligen inte är eftersom du frågar eller så får du hitta en stil som är väldigt mycket du. Det viktigaste är att ha någonting som är du och visst kan man ligga i framlinjen stilmässigt så kan det vara du men om man inte klarar det så tycker jag att det är bättre att bara vara du snarare än en blek kopia av något annat.

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
6 857
Senast: Ullmerkott
·
Kropp & Själ Två av mina hundar råkade i ett ordentligt slagsmål igårkväll, där jag fick gå in och fysiskt sära på dem (i princip bända upp munnen på...
2
Svar
34
· Visningar
1 561
Senast: starcraft
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 108
Senast: Thaliaste
·
Trädgård & Växter Jag är väl medveten om att det inte finns någon regel direkt för hur ofta gräs ska klippas som så, men om man tänker att man den här...
3 4 5
Svar
92
· Visningar
3 674
Senast: TeamLundVer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar