Hur ska Bosalen sitta?

golden_tinka

Trådstartare
fick äntligen köpt mitt efterlängtade bosal på rhc, men nu är ju frågan hur den ska sitta?

Hur tight ska den vara runt nosen och hur långt ner ska den sitta?

Sv: Hur ska Bosalen sitta?

Hej hej, den ska sitta i slute på nosryggen så att säga, där är hästen som känsligast, som jag kan se på din bild, sitter den lite för långt upp, sänk den så den ligger en liten bit ovanför nosvingarna, men inte så lågt att den trycker på mjukdelarna, då blir den nog bättre i storleken också, den ska inte alls vara tajt utan mer hänga löst över nosen.
Mvh Mia

Liknande trådar

Utrustning Ska införskaffa mig ett flugridtäcke eftersom hästen blir helt stissig av alla insekter som är runt om. Men vilket är det bästa? Han är...
Svar
2
· Visningar
379
Senast: Alexandra_W
·
Utrustning Köpte häromdan nytt träns till min nya häst då han är lite större än vad förra pollen var. Kikade runt lite och nästan alla tränsen som...
2
Svar
31
· Visningar
2 128
Senast: Reshästen
·
Western Jag köpte en häst för ca 3 veckor sedan som är dressyr riden och går lätt i form. Har alltid velat prova på western och hade en...
Svar
1
· Visningar
1 620
Senast: Nepenthe
·
Hemmet Håller på med en badrumsrenovering som dragit ut i evigheter. Nu är äntligen allt nästan klart men plötsligt säger hantverkaren att den...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 476
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka