Hur ser ni på barn och tävlande?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur ser ni på barn och tävlande?

Jag håller med!Det ska ju vara barnens mål å inte föräldrarnas.Sedan håller jag även med Snuffsan i att man inte går å köper en 100 000 kronors ponny till ett barn som inte har några större mål, såna ponnyer brukar ju inte vara helt lugna heller utan kräver sin ryttare så vill man bara lunka i skogen är det snarare slöseri. :)

Sv: Hur ser ni på barn och tävlande?

Inte för att det hör hit - men en häst eller ponny som bara blir starkare och starkare behöver inte ett skarpare bett - den behöver grundridas. I övrigt håller med dig

Över huvudtaget tror jag att tålamodet är en bristvara hos både ponnyungar och föräldrar när de får problem med sina ponnysar. Om de nu har köpt en tävlingsponny och har tävlingsambitioner så är det orättvist mot både unge och ponny att kräva resultat alltför fort. Den risken är större ju "färdigare" ponny man har köpt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
3 769
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 200
Senast: QueenLilith
·
Småbarn Det här är en ganska känslig tråd för mig så tänk gärna på det i era svar. Jag har en vän som själv inte har barn men säger sig vilja...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 072
Senast: Energi
·
Övr. Barn Har en son på 6 år. Han är utredd som 4,5 åring för autism,men då han fick normalt resultat på pappret så slogs det bort. Nu började...
2 3
Svar
46
· Visningar
9 661
Senast: Fraegd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar