Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
*kliar mig lite i huvudet* Du och någon/några andra säger dels att det ska gå max 2,5-3 timmar mellan målen och dels att Timsetim (och då även jag förmodar jag!) bör få in ännu ett mål mat till bebisen. Men hur i hela fridens namn ska det gå till egentligen? För det första går det max 3 timmar mellan våra resp bebisars måltider. Och för det andra så kan i alla fall jag inte få i min son mer mat eller oftare än så här!
Men för tillfället äter åtminstone min son var tredje timme, fem gånger per dag och han lär *inte* gå mer på mer mat eller oftare mat!
Jo precis. Hans matschema och ätande har ju inte sett ut så här från dag 1. När han var pytteliten åt han dygnet runt, 10-12 gånger/dygn, ca 1200 gr/dygn. Han var inte jättestor när han föddes (48 cm o 3295 gr) och dubblade sin vikt på två månader! Har tripplat på 7...vägde precis över 10 kg till 72 cm på 7-månaders.
Ska till BVC på fredag för 8-månaders (inkl BOEL). Blir intressant att se vad han väger/mäter. Tycker mig se att han har dragit iväg på längden ännu mer och fasat ut på vikten. Han har legat två kurvor över medel på vikten + en kurva över på längden, men har dalat lite i viktkurvan (tur det kanske haha!). Tror han kommer att ligga på "bara" en kurva över medel på vikten när vi väger på fredag.
Bebisar kan inte bli *för* runda!.
Jag har fått kritik från "svärmor" på att barnen får för mycket mat.
Enligt bvc ska barnen nu ha lagad mat två gånger om dagen eftersom de är 8 månader. Vet inte riktigt när jag ska ge det isf. Vid 11.00?
En sak till, skulle min svärmor börja laborera med tiderna skulle jag göra fullständigt klart att jag vill att hon följer våra matregler så långt det är möjligt om hon vill fortsätta sitta barnvakt.