Hur ser eran vecka ut?

Sv: Hur ser eran vecka ut?

jag har inte direkt någon ordnat veckoschema utan gör det som faller andan in. med förra hästen så varierade det väldigt fram dag till dag.
men just nu så longerar jag 3-4 ggr i veckan-inget mer. ska även tilläggas att det är inte inspänd longering eller ens något jobbigt för hästen. hon ska ridas in och vi övar helt enkelt på kommandona som prrrooo, skritta, traaava, gaaalopp. nu dom 2 senaste gångerna har hon fattat att skritta betyder att gå :idea: inte springa runt i trav :crazy: vi har precis börjat med detta, har väl longerat henne ca 5-6 ggr nu.
det blir ca 15-20 min per gång. så fort hon fattat allt så kommer longering inte ske särskilt ofta utan kommer börja tömköra istället 1-2 ggr i veckan och "rida" 2-3 ggr i veckan.

Liknande trådar

Hästhantering Min "nya" häst (Eden) som jag köpte i höstas är väldigt påverkad av andra hästar, och det blir inte bättre och jag vet inte exakt hur...
Svar
9
· Visningar
3 082
Senast: Nahar
·
Träning Hej, min passhäst är 7 år nu, ridit honom sen han var 4 (red in å utbildat) han är en travhäst och står i travstall. Ej tävlat trav sen...
Svar
8
· Visningar
2 694
Senast: Hedinn
·
Dressyr hej! nu är det såhär att i närheten av oss är det en tävling om drygt 5 veckor, samt en två v efter det. föra att sedan vara paus på en...
Svar
14
· Visningar
3 371
Senast: shia
·
Ridning Jag har ett 7- årigt sto som jag ägt sen hon föddes. Hon har en del åsikter, humör och integritet och testar andra som ska hantera henne...
2
Svar
22
· Visningar
4 844
Senast: Exotizc
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Akvarietråden V