Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vi spänner inte för ett halvblod för vagn och kör ett trav lopp, eftersom dessa inte klarar av detta kroppsmässigt.
Man måste ju tänka på hästen också, har den förutsättningarna för att göra det JAG vill?
Vi spänner inte för ett halvblod för vagn och kör ett trav lopp, eftersom dessa inte klarar av detta kroppsmässigt.
Ja, nu handlade det om ordet ridhästmodell vs travare. En travare med ridhästmodell bör ju i rimlighetens namn vara mer lämplig för ridning än en typisk travhästmodell. Hur många travare har ridhästmodell?
Oj, är en travare gjord för att dra sulky och trava fort? Det visste inte jag. Tack så jättemycket för att du, en sån erfaren och kompetent människa upplyste mig om det! Nu ska jag börja köra min fina ridtravare istället för att rida, hon är ju inte gjord för det.
Exteriören är viktig för hållbarhetens skull, inte skulle en body builder springa 100 m häck?
Dock kan en travare av mindre god exteriör självkart hålla för mulleridning, men ska man träna så tycker jag det är viktigt att hästen har förutsättningar för att göra detta. Men det behöver inte betyda att en travare inte har det, det finns ju "fula travare" som istället är jättefina ridhästar.
Man måste ju tänka på hästen också, har den förutsättningarna för att göra det JAG vill?
Tycker att din häst har en fin exteriör och verkar vara rätt välmusklad!
//Daredevil - som även rider "ridtravare" och älskar det!