Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Delvis KLNej, de är tagna i mitt stall.
Fast jag måste ju säga, för att kanske försvara mig själv, att jag inte utgett någon med namn eller liknande. Jag anser mig också ha rätt att byta hovslagare om jag inte är nöjd, precis som jag byter tandläkare/läkare/gynekolog/icaaffär/lunchställe om jag inte är nöjd.
Får jag fråga vad du tycker om andra skoningen? Vem den ev. hovslagaren är kan ju både du och jag hålla för oss själva, men detta är ju en pågående diskussion som jag finner intressant då den spretar något![]()
här har du ju gjort ett ypperligt jobb, men jag kan inte se att det är du som skott den tidigare.
En del hästar ser ju ut som före-bilden o inte mkt bättre efter hela tiden.
axel;15305358 Återigen tror jag inte att de riktigt skickliga har ngt emot att deras arbete visas upp utan full historik. Däremot....[/QUOTE skrev:Kan bara instämma.
Men det är kanske reaktionen på det som skiljer agnarna från vetet![]()
Delvis KL
Tror folk att det är förbjudet att fota sin egen häst på kliniker,
Vad ta du för en sån skoning?
L_V vad fick du betala för ditt?
Det är inte många som enligt SHF har gått fortbildningsblocket, MEN det behöver inte vara nödvändigt i alla fall där hovisen har stor erfarenhet.
inte ens käre Coari innehar F, men kanske har gått delar av det.
Jag tror inte det utan vet att det kan vara så, så fort det handlar om personal/ställen som är belagd med sekretess så är det inte alltid tillåtet att fota. Hemmavid kan ägaren själv bestämma om bilder vill visas, på klinik eller annan behandlingsplats där personalen har samma status som klinik/veterinär kan det alltså krävas tillstånd av behandlaren för att få lägga ut bilder även om behandlingen görs på egen häst.
Vad ta du för en sån skoning?
L_V vad fick du betala för ditt?
Kl
Som jag skrivit tidigare är det självklart att hovslagarens arbete skall tåla en granskning men jag försökte så pedagogiskt som möjligt med bilder förklara att det inte alltid är svart eller vitt!
Lägger upp några bilder till som kan kommenteras om någon känner för det.
![]()
![]()
![]()
Hade det varit i stockholm så hade VAT:s skoning kostat allt mellan 1800- 2500:- och L_V:s skoning allt mellan 2000-2800:-
Nu är ju detta gjort i skåne så jag tror utan att veta att man får dra av ca 25% på bruttot. Jag har sett så skrämmande siffror från användare här att man i skåne kan få en normalskoning från en utbildad hovis för strax under tusenlappen vilket låter skrämmande dåligt.
Problemet är många ggr att dom som skriker högst är oxå dom som betalar sämst. Helst ska dom få betalt för att få hästen skodd å fan ta dig om den blir lång i tårna eller tappar en sko innom ett halvår.![]()
Jag har sett så skrämmande siffror från användare här att man i skåne kan få en normalskoning från en utbildad hovis för strax under tusenlappen vilket låter skrämmande dåligt.![]()
Kan man här med, men väldigt strax under, och exkl resa. Då har jag räknat bort den som är utbildad men som av någon anledning tyvärr tycks ha "gett upp" och tar långt under tusenlappen för en helskoning "med tappskogaranti" (gratis påslagning av tappsko) och som klarar av en rundskoning på dryga halvtimmen.
Gratis påsättning heter det,, inte påslagning.. så vida man nu inte även i taxan delger att det ingår både lite spanking och "nöjd kundgaranti"..
Man slår inte på skor utan man sätter på dom. Sedan brukar en viss typ av hästägare i tid å otid "slå av skorna" enbart för att hovis ska tvingas komma ut på helgen o göra en gratis påsättning.
Så va det ofta det gick till på den tiden det begav sig och ju fortare det gick, ansåg man vara ett varumärke för "nöjd kundgaranti"![]()
NO NO NO NO!!!!! I can not believe that!!!! now you are just Bull Shitting me.
People are paying 1800-2800 for some yahoo too come out and ruin their horses feet
And you people really think this is good horse shoeing????
My god you people are crazy.
I am out of this nut house.
Good By