Hur ser det ut om 150 år?

Vi kommer inte vara där för att få uppleva det, men det är ändå inte så många generationer bort. Hur tror du Sverige och världen i övrigt kommer se ut om 150 år? Hur lever man? Vad äter man? Hur färdas man? Hur bor man? Vad har man uppfunnit? Vad förfasas man mest över från historien/vår tid? Spåna på!
Jag tror att odlat kött kommer ersätta dagens köttindustri, kan ske inom 150 år.
Tror övervikt kommer fortsätta öka, men fler spännande saker händer även på det forskningsområdet. Tveksamt om man kommit någonvart inom 150 år dock.

Min förhoppning är att dagens köttindustri kommer att ses som det barbari det är. Att gemene person kommer att förundras/förfasas över vår tids helt osannolikt höga konsumtion av döda djur.
Själva akten att äta kött ser jag absolut inte som barbariskt. Dock sättet djuren lever på och blir slaktade på är äckligt.

Köper knappt kött i affärer längre utan håller mig till de som håller djur för att det är roligt.
Mot köpte nyss en gris som gått med en kompis i STOR hage och blivit ryktade och kliade varje dag. Står i kö för lamm, höns har vi själva och får både ägg och kött. Kanske köttkaniner i framtiden.

Jag tror och hoppas att det är sånt som kommer ta över köttmarknaden.

Själva akten att äta kött ser jag absolut inte som barbariskt. Dock sättet djuren lever på och blir slaktade på är äckligt.

Köper knappt kött i affärer längre utan håller mig till de som håller djur för att det är roligt.
Mot köpte nyss en gris som gått med en kompis i STOR hage och blivit ryktade och kliade varje dag. Står i kö för lamm, höns har vi själva och får både ägg och kött. Kanske köttkaniner i framtiden.

Jag tror och hoppas att det är sånt som kommer ta över köttmarknaden.

Jag är osäker på vad jag tycker om att äta djur som har haft det bra. Än så länge håller jag mig till att konstatera att det inte är något som jag gör.
Men ÅH vad jag önskar att alla som väljer att äta kött tog samma ansvar för sitt val som du gör.

Jag tänker nog att sådant som ändrade matvanor, mindre mängd kött, schysstare producerat kött och även urban farming, minst lika gärna kan vara ett slags trender nu ett tag, som någon sorts vägvisare mot framtiden. Det är svårt att tro något om det, tycker jag.

Liknande trådar

Samhälle Jag känner ett äldre par, som just nu är i följande situation: De bor i en gemensam villa och är gifta sedan många år. Båda är gamla...
2 3 4
Svar
78
· Visningar
6 074
Senast: Mabuse
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag vaknade imorse, och sakta färdades jag från drömmarnas ljuvliga värld till den vakna världen. När det slår mig att jag har lämnat...
Svar
2
· Visningar
277
Senast: cassiopeja
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
2 689
Relationer Jag och pojkvännen har börjat prata om att flytta ihop, det i sig är inget stort eller konstigt. Men vi bor 18mil ifrån varandra och med...
Svar
0
· Visningar
597
Senast: Myzan87
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Stillsam sysselsättning?
  • Akvarietråden V