Hur sa ni?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur sa ni?

Man behöver inte säga något - självklart gör man testet ihop ?!


Vissa saker är självklara för vissa medan så inte är fallet för andra. Jag tycker man gör som man själv vill och ser inget mer rätt eller fel i det ena eller andra sättet.

Min man är inte intresserad av att stå och titta på någon sticka och därför var det självklart att jag gjorde testet på egen hand. I mitt fall var jag så säker på att mensen var sen pga den äggledarspolning jag gjort i samband med vår barnlöshetsutredning att jag inte ens nämnt att jag tänkte testa (vilket jag alltså skulle ha gjort om jag varit mer hoppfull).

Nu gick det till som så här:

Jag testade på eftermiddagen när jag kom från jobbet och precis som för Bebben kom svaret på sekunden (före kontrollstrecket t.o.m), detta trots att det bara var samma dag som jag förväntade mig mensen. Jag åkte sen och köpte lite god mat som jag tillagade. När man man kom hem kunde jag inte hålla mig längre (ville inte säga det per telefon) utan sa direkt att han skulle bli pappa och sen åt vi en jättegod lyxig middag!
 
Sv: Hur sa ni?

Alltså, jag har nog en lite vriden gen nånstans för jag blev alldeles tårögd (sitter på jobbet, jättelämpligt - NOT) när jag läste din berättelse. Jag tyckte det var otroligt vackert. Och lite humorisktisk. :love:

Men vi testade nog tillsammans... tror jag... Började misstänka att nåt var på G medan sambon var bortrest så jag nämnde mina misstankar på telefon så testade vi tillsammans när han kom hem.
 
Sv: Hur sa ni?

Vi hade planerat att "bli med barn" och jag var öppen hela tiden om min mens var sen o.s.v.
Vi köpte ett test tillsammans men jag skulle åka bort i en vecka just den dagen, så vi kom överens om att jag skulle göra testet när jag var framme på hotellet och sen ringa honom.
Så, när jag ringde honom på kvällen visste han att testet var gjort och det var naturligtvis det första vi pratade om. Det var positivt den gången :)
 
Sv: Hur sa ni?

Eftersom vi gjorde IVF, hade vi ett testdatum bestämt. Min sambo hade dock oturen att jobba natt just då o jag kunde inte vänta (kissnödig)
Skickade ett sms där det stod "Godmorgon pappa".
Kan tillägga att han grät när han kom hem :love:
 
Sv: Hur sa ni?

Fick tårar i ögon...Sånt är roligt att se när killen blir rörd för att bli pappa....:love:


*kl*

Jag slutade att äta piller för jag var väldigt överviktig. Vi visste riskerna och vi pratade väldigt mycket om att få barn. Om det blev så skulle det vara välkommet. Min mens kom inte tillbaka utan det dröjde cirka 8 månader så jag sprang och gjorde grav test i 8 månader. Var lite jobbigt sådär. Men när en jobbarkompis en morgon kom fram till mig och tittade på in i mina ögon och sa att jag skulle åka köpa ett test efter jobbet för jag var gravid. Jag förstod inget, men hon såg det i mina ögon att dom var ljusare än vanligt.
Så jag gjorde som hon sade,men jag köpte två st. Jag gjorde ena testet själv innan sambon (exet idag) så visade sig att vara positivt. Jag blev jätte glad. Jag ringde till killen att han skulle åka hem direkt efter jobbet. Så sa jag att jag ville visa en sak. Jag tog det andra testet och gjorde det. Han fick kolla på båda testen och det visade positivt. Han blev väl glad, men inte så glad som jag trodde han skulle bli. Sen så gick det bara utför. Jag fick ta hand om vår dotter från första dagen och gör det fortfarande. Han trodde väl att han var redo men tydligen så var han inte det.
Men jag blir glad när jag läser hur bra det har gått för er.

Nu har jag en ny kille. Det är så nytt än. Men ja hur kan man säga det. Jag skulle nog köpa ett test och göra det tillsammans eller göra ett test själv och göra en mys kväll och visa testet för han..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Jag hängde med en kompis 7-åriga barn i veckan och vi pratade om allt möjligt. Vid ett antal tillfällen reagerade jag dock på att hen...
Svar
3
· Visningar
954
Senast: Kirre
·
Gravid - 1år Jag är gravid och borde ju börja förbereda mig inför nedkomsten.. MEN, jag är "ensam", pappan till barnet har valt att packa väskan och...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 007
Senast: Milosari
·
Övr. Barn Vi ska köpa en ny bil i vår/sommar och vi behöver göra lite research inför detta. Jag är i princip helt ointresserad av bilar, jag vill...
2
Svar
22
· Visningar
1 899
Senast: Guldaskig
·
Kropp & Själ Jag opererade bort ett diskbråck i ländryggen i januari, och funderar nu över hur jag ska agera i framtiden. Enligt anteckningar från...
Svar
3
· Visningar
556
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp