Sv: Hur sa ni?
Jag blev gravid helt oplanerat, på p-piller. När jag upptäckte att mensen inte kom då den skulle, så ringde jag en BM för att prata och fråga lite. Eftersom jag hoppat över mensen i ett antal månader en period strax innan pga extrem mensvärk så trodde hon att det berodde på det. Att kroppen inte riktigt hunnit med att balansera upp det, helt enkelt.
Hennes råd var att vänta i någon vecka och se vad som hände, vilket jag gjorde. Men absolut ingenting hände.. Tills jag en lördag vaknade upp och spydde som en gris
Mådde riktigt illa av precis ALLT. Sambon var iväg över helgen, så jag bestämde mig för att åka in och köpa ett test och åtminstone utesluta den möjligheten. För det var ju bara så att det var dom dumma p-pillrena som strulade! Intalade jag mig åtminstone.
Nåväl, jag kom hem igen och gjorde testet med en gång. Och det bara lyser positivt på 1 sekund! Blir lite smått förvirrad; "Jag går ju på p-piller och har inte glömt ett enda.."
men bestämmer mig för att jag inte vill berätta det för sambon över telefon. Han visste om att jag inte fått mensen, men visste också om vad BM trodde så ingen av oss tänkte ens på en graviditet..
Han ringer hem sent den kvällen och berättar att han kommer tidigare, är hemma om några timmar ungefär. Då säger jag att jag vill snacka lite när han kommer hem, innan vi går och lägger oss. Han blir bekymrad och tror att det är något problem, men jag säger bara att det är det inte..
När han är hemma vill han (Såklart) veta direkt, och jag får ur mig något i stil med; "Hur skulle det kännas att bli pappa i September?"..
Och får till svar; "Är du gravid?! Ja, men det var ju inget bekymmer.."
Nu är vår son 5½ v gammal och den underbaraste "olyckan" som man kan tänka sig