Hur roar ni era små 3-4 månaders?

_Viva_

Trådstartare
Ja, frågan är i rubriken. :laugh:

Elisa är svårroad men vill göra och se saker hela tiden. Sover knappt dagtid så det är många timmar som det ska hittas på ngt. Allt är roligt i 2 minuter typ sen gnälls det. :D

Sv: Hur roar ni era små 3-4 månaders?

Jag köpte en skallra till Jessie och den tycker hon är kul! Annars sitter hon en del i babysittern eller ligger i sitt gym. Annars blir hon jätteglad när man småpratar med henne, så det gör jag ofta :) Jessie är född den 22/2

Ja du... My får liksom hänga med på det jag gör för det mesta, men vi har naturligtvis några egna lekstunder också där det är fullt fokus på My =) Då brukar vi;
- gosa (hon gillar när man är nära hennes ansikte och gör pruttljud vid halsen elllr pussar runt om i hennes ansikte)
-träna på att ligga på mage både på fårskinn och på min mage
- Leka när hon ligger på rygg på fårskinner och göra skojiga ljud, grimarser, dingla med håret över ansiktet, dra något mjukdjup lätt över ansiktet så att det kittlas, kittlas lite på kroppen, sjunga osv
-Leka i babygymmet
-Leka i babysittern (hon har då någon leksak att stoppa i munnen och att vända och vrida på)
- Flyga omkring i famnen, "slänga upp henne" i luften
- Leka lite när My får ligga naken, pruttljud på mage och lår
- Sitta i vagnen och filura och vända och vrida på leksaker. Allt som prasslar är dunderkul!
-Vara ute och gå och titta på träden och molnen =)
-sjunga sånger

ja, det är väl en del av vad vi gör... My får liksom hänga med överallt och på så sätt blir hon aktiverad mycket eftersom det är mycket intryck. Det blir en hel del bärande eftersom hon är en närhetssökande bebis, och det börjar kännas i ryggen. My är rätt så nöjd och glad för det mesta och hyfsat lättroad och nyfiken, även om det ibland är ett väldigt växlande humör. Man får liksom prova sig fram och vara flexibel och påhittig, men man kan faktiskt inte orka med att underhålla helatiden!

//Julia

Emilia är väl ungefär lika gammal som din dotter har jag för mig.
Jag tycker det är jättesvårt men aktivering, det känns som hon är i en "mellanålder", hon är vaken mkt och vill inte ligga för sig själv. Babvygymmet är kul en kort stund. Hon börjar ta saker med händerna men är inte tillräckligt intresserad än. Det vi gör är att leka ramsor och sitta i knät och "hoppa" och flyga flygplan.

Är vi iväg ngnstans är hon alltid glad och nöjd, antar att intrycken hon får är tillräcklig aktivering, hemma är hon mkt mer gnällig.

Alex är 3 månader nu. Han är en vaken bebbe som helst ska vara med och glo vad vi gör, ligga ensam är rätt tråkigt. Nu blir det ofta att han är med och kikar när storebror leker, vi tittar på djuren (katter, hund, höns och hästar) han gillar att titta på hönorna väldigt mkt. Annars är det mest att prata och lite sånt med honom. Men allra helst vill han vara framåtvänd i famnen och titta sig runt. Jobbigt för min rygg.... Nu senaste dagarna har vi varit ute hela eftermiddagarna och jag har burit runt på honom medans storebror lekt. Längtar till han iaf kan sitta i vagnen och spana....om han nu kan tänka sig det.
Innan har han trivts i babysittern men nu vill han bara häva sig upp och sitta på riktigt så det är INTE kul att sitta lite smått bakåtlutad i babysittern!

Senast ändrad:

Liknande trådar

Småbarn Att små barn sover dåligt vet vi ju alla. Det går i perioder. Men nu har lillebror, 13 månader, sovit dåligt i sju månader. Minst ett...
Svar
7
· Visningar
833
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 401
Senast: Blyger
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
2
Svar
28
· Visningar
3 224
Senast: malumbub
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 085
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar