Hur reagerar ni och vad händer?

Sv: Hur reagerar ni och vad händer?

"jag avskyr småhundsägare!!!!!"

Illa illa... hets mot folkgrupp!!! :angel: :o :)
(Tar inte alls åt mig... min unghundsstöddiga dvärgschnauzer är så gullig just nu :devil:)

Usch jag tycker att det är lite jobbigt och blir väldigt ledsen av att vi småhundsägare alltid utsätts för "hets mot folkgrupp" (:rofl:) i liknande trådar. :cry: *Önskar att jag inte inte tog åt mig då jag inte behöver det men blir ledsen iaf*

För att svara på tråden så går jag bara förbi utan att låta mina golvmoppar hälsa på den andra hunden. :)

Samma här.
Har hittills inte mött någon som antingen går omvägar, eller går så långt ifrån på vägen/gräset som möjligt. :p

Jag kallar in min hund, vill inte mina djur skall hälsa på främmande djur pga smitto & skaderisk.

När jag bodde inne i malmö så hade jag en belgisk tervuren som gått nästan hela hangarhundsutbildningen, tyvärr så kommer skotträningen sent i utbildningen & han var fullständigt livrädd för skott, åska & nyårsraketer.
Han skulle avlivas, men jag köpte honom för en flaska whisky & hade honom i ett par år innan jag flyttade hemifrån till malmö.

Men iallfall så kommer det en gubbe med en liten hund hängandes i kopplet & väser fram skällningarna.
Gubben säger åt mig skrapt att jag skall hålla ordning på min hund som snällt & fint går fot med mig med hängandes slackt koppel. Han ägnade inte en blick åt trasmoppen som gapade & skrek,

Jag sa artigt "ursäkta"? Min hund uppför sig & går här lugnt & fint. Då blev jag idiotförklarad, då blev jag sur & tyckte om någon av oss skulle se till ha bättra koll på sin hund var nog han.
Satte & kopplade loss min tervuren så han blev lös & bad han morra.

Jag informerade gubben att det räckte med ett kommando så hade han ingen golvmopp kvar.
Gubben halade in sin hund snabbt som fan & blev vit i huvudet samt försvann från platsen.

Jag fortsatte vår runda med Buster lös & han gick klockrent fot hela tiden.
Mötte husvärden som gubben hade varit & klagat hos, berättat att min hund var aggressiv & försökt attackera hans hund.
Men husvärden hade träffat mig & Buster många gånger & visste att vi var oskyldiga, men gubben själv hade fått 2 varningar tidigare pga hans hundbeteende.
Men husvärden hade informerat gubben att det var han som var fel ute & en gång till så kunde han få hundförbud i sin lägenhet.

Han höll reda på sin hund när jag mötte honom efter det.

Liknande trådar

R
Övr. Hund Dethär är kanske en dum och pinsam fråga. Och jag känner mig redan o kunnig och som en dålig matte för att det hände och för att jag...
Svar
13
· Visningar
1 274
Senast: Red_Chili
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
5 294
Senast: Hermelin
·
Hundträning Något luddig trådstart kanske men jag har ett problem med att min ena hund har gjort utfall mot barn i koppel. Med utfall menar jag att...
2
Svar
38
· Visningar
5 133
Senast: Liran
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
35 737
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka