hur räkna?

S

sax

Okej, jag har totalt hjärnsläpp!!!

Jag tänkte att jag skulle räkna lite på foderstat med hjälp av freefarms program.
Hur ska jag räkna med hösilage istället för hö så att det stämmer in i programmet?

ex på silage; torrsubstans 40% smrp 42 mj 5,6

hjälp!

jo, jag vet att de "säger till" med fel kvoter, men jag tycker det funkar hyffsat med att kolla totala summan osv... :bump:

jag oxå.. det funkar bäst, kan man ändra som man vill och så vet man juh hur det fungerar.. de man inte vet hur de fungerar har man ingen nytta av anser jag.. :)

Varför inte använda Hippocampus foderstatsprogram istället ? Då slipper du ju bry dig om att omvandla...är bara sätta in TS halten utan att räkna om.

jupp, har räknat ut va han behöver för hand...*pust*
enligt freefarm 88 mj, 528 smrp, enligt mig; 124 mj och 643 i smrp.

Men om jag sätter in mina värden på hö, och kraftfoder borde väl själva uträkningen bli riktig, eller? Om jag bortser vad programet i sig "säger till" om?

:crazy:

Har inte fått svar på det ännu....vet att det var ca de värderna som jag uppgett.
Ska få pappret från stallägaren idag!

du har så rätt :bow:, jag lyckades skriva 643 istället för 743 i smrp (743,8 idiotnoga)
vill helst ligga ännu högre i protein/mj kvot egentligen, han är svårfödd...

Jag återkommer till dig ang räkenskaper :bump:

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 310
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Hejsan Jag behöver lite hjälp med hur jag ska tänka kring min hästs foderstat:) hon är en lättfödd fjordhäst som tidigare varit i...
Svar
18
· Visningar
1 391
Foder & Strö Har precis fått hem mitt fina Pre sto, hon har tappat en hel del muskler och hull efter resan från spanien. Gjorde analys på mitt hö och...
Svar
8
· Visningar
1 784
Senast: Jiovedi
·
Skola & Jobb Jag vet inte hur jag ska hantera den här situationen och behöver hjälp att tänka! Då barnet är vuxet känns det som om den här frågan...
9 10 11
Svar
210
· Visningar
16 591
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar