Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nu när dom andra TR har kommit, har ni hittat några ändringar som påverkar fälttävlan?
Dock får man bara starta avd B under ett meeting/tävling så man kan inte blanda avd A och B. (6-åringar får ju gå avd A i en klass och sedan avd B)
Man får precis som du trodde starta avd A i en lägre klass, och avd B i en högre på samma tävling, men inte tvärtom. Man ska inte kunna "känna på banan, och sedan rida om pengarna" fick jag förklarat för mig..
Men så länge hästen går avdelning A först och isf avdelning B senare får man väl rida båda avdelningarna?! Gjorde iaf jag och Jennifer i somras. Hon red en avdelning A och jag red sen en avdelning B, på samma ponny.
Så har vi fått göra på 6-åringar (både ponny o häst) men inte "gamla" hästar. Vi har blivit uppringda av ÖD och tillsagda att välja. Vi har valt bara avd B då. I något fall har vi fått välja vid ankomst och i ett antal byta till avd B då man trott att vi valt fel.
Skånedistr har haft en text om det på hemsidan men jag kan inte hitta den nu... kanske är det ok framöver?
Vad TR-skrivarna vill säga är att ryttarna själva får bestämma hur dom vill ha det. Ingen domare ska kunna låta sin personliga åsikt vara det enda rätta.vadå? vad spelar det för roll om ma har den utanpå eller under? själv brukar jag ha den över i hoppdelen.
Nu när dom andra TR har kommit, har ni hittat några ändringar som påverkar fälttävlan?