Hur packa silageplast för retur?

Jag vet jättegammal tråd, men ovärt att starta en ny!
Kostar det något att lämna in på svepretur? Hur funkar det?

Ny i svängen... :)
 
Brukar vara erbjudande om inlämning av lrf-medlemmar. Har du inte möjlighet själv att lämna in så kör tillbaka plasten så leverantören får me det i sin sväng. Eller annan lämplig bonde.

Brukar försöka öppna nån bal så att det blir som en säck att stoppa den andra plasten i. Näten lägger jag på hög och knyter ihop med plast balsnöre.
 
Jag vet jättegammal tråd, men ovärt att starta en ny!
Kostar det något att lämna in på svepretur? Hur funkar det?

Ny i svängen... :)
Svepretur har insamlingar två gånger om året på många olika platser i landet. Kolla deras hemsida (plastinsamling) så ser du när och var det är dags i ditt län. Kostar inget och vem som helst får komma dit och lämna av sin ensilageplast.
Här brukar insamlingplatsen vara på en Lantmännen-anläggning. Bara att köra dit och lämpa av när det är dags!
 
  • Gilla
Reactions: ptr

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej, Jag går i nian och ska snart välja gymnasium. Jag vill gå på ett ridgymnasium men jag tycker att det ä lite förvirrande på...
Svar
11
· Visningar
1 182
Senast: Äpplet.
·
Foder & Strö Har för första gången en häst där man måste vara lite betänksam kring i vilken form man ger foder. Hon har en djup tandficka och...
Svar
14
· Visningar
539
Senast: WildHorse
·
Mat Hur förvarar ni isbitar i frysen? Jag har tre sådana där isbitsformar från IKEA, men när jag gjort isbitar i dem tycker jag att bitarna...
Svar
13
· Visningar
614
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hejsan! För första gången i mitt liv hade jag tänkt ha en betalande medryttare. Jag vill inte vara allt för kraftig och egentligen vill...
2
Svar
20
· Visningar
3 692
Senast: SwedEmB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp