Hur orkar ni??

Sv: Hur orkar ni??

oj oj..

oftast somnar min son vid 11 på kvällen och vaknar mellan 7 och 8. ibland vaknar han på natten om han är täppt i näsan eller så. annars är det bara att ge honom nappen om han vaknar och så somnar han om igen.

jag och min sambo lägger oss 1-2 timmar efter honom oftast. då har vi "vuxentid".

ibland som somnar han om igen efter att han fått mat på morran och sover väl 1 timme till eller nåt.
 
Sv: Hur orkar ni??

Ofta när jag kollar trådar (bäbis/småbarn) så har ni postat mitt i natten! Hur orkar ni med småbarn efter att vart vakna mitt i natten?? :confused:

Mycket bra fråga. jag behöver sova betydligt mycket mer än jag gör. Problemet är att jag inte kan sova ibland. Då sätter jag mig ibland framför datorn, tyst och lugnt, på natten är det ingen som plockar på min uppmärksamhet. Och sedan brukar intressanta diskussioner vara just på natten, hur det nu kan komma sig.
 
Sv: Hur orkar ni??

Ja likadant med mig....3-4 timmar, men jag fortsätter att försöka, en utvilad mamma är en bättre mamma!! Gillar inte att vara vaken på natten... mera ångest då...:(
 
Sv: Hur orkar ni??

Ja det verkar som att det är många som har problem med att sova... Det är väl därför många roliga diskussioner är på natten!
 
Sv: Hur orkar ni??

Ja likadant med mig....3-4 timmar, men jag fortsätter att försöka, en utvilad mamma är en bättre mamma!! Gillar inte att vara vaken på natten... mera ångest då...:(

Ja det är ju så..
När jag inte kan somna så tänker man mer.. Då tänker man ju på allt man INTE skall tänka på..

Jag är uppe och kollar Saga flera gånger för jag inbillar mig att hon slutat andas.. Om sambon börjar tidigt sover han i gästrummet och då har jag ALLTID henne bredvid mig, men då pillar jag ju på henne istället för att jag återigen inbillar mig att hon inte andas..

Jag har börjat få massa mardrömmar också.. Förmodligen därför jag är så orolig för att hon inte andas... :o
 
Sv: Hur orkar ni??

Jadu, jag funderar på detsamma. Här skall det lämnas barn på förskolan om två timmar och jag har inte ens kommit i säng än *notera när inlägget skrevs* :angel:
 
Sv: Hur orkar ni??

*kl*

Förut satt jag uppe på nätterna efter att lillen somnat. Hade behov av lite ensamtid i lugn och ro framför datorn. Men det kändes ohållbart. Inte för att han vaknade tidigt utan att vi låg och sov så länge på morgnarna. Så nu ska jag försöka hinna med ensamtiden innan han vaknar på morgonen i stället :idea: (notera även när detta inlägg skrivs..).
 
Sv: Hur orkar ni??

Jag är sällan här mitt i natten. Emil lägger sig vid 19 och oftast är jag trött vid 22-23tiden. Skulle han ha en orolig natt hamnar jag ALDRIG här utan då gör jag allt jag kan för att få han att sova och när han väl somnat däckar jag också i min säng.
 
Sv: Hur orkar ni??

Har oxå svårt att sova, ligger och oroar mig mest för att han ska vakna faktiskt.... Fånigt... Det resulterar i att jag ständigt är jättetrött!!

Exakt så är det för mig också :crazy:. Lillan somnar vid 22, men själv kan jag ligga vaken till 02 med stress i kroppen. När jag väl lyckas somna vaknar jag av minsta lilla ljud från spjälsängen (t ex att täcket prasslar). Sedan vaknar jag på morgonen ungefär två timmar innan bebisen, och ligger och lyssnar och väntar på att hon ska vakna. Helknäppt!
 
Sv: Hur orkar ni??

Ja precis... minsta lilla host och man studsar i sängen... och pulsen är uppe på 1300... gud va jobbigt det är!!
 
Sv: Hur orkar ni??

här är det tvärtom.
kl. var nästan 8 i morse när jag for upp ur sängen för & skynda till spjälsängen, trodde han var död för det hördes inte minsta lilla suck :eek:
 
Sv: Hur orkar ni??

Oj... var glad att barnet ska till förskolan iaf, det tycker jag underlättar. Typ att man vet att dom ska och leka och ha kul ist. för att vara med trött mamma....
 
Sv: Hur orkar ni??

Var glad för det, önskar jag kunde göre desamma!! Innan jag fick barn kunde jag lätt sova 12-14 timmar per natt, nu kanske 2-4 timmar... Känner skillnaden i kroppen och psyket...vill jag lova!!
 
Sv: Hur orkar ni??

Fast jag har faktiskt också fått mer problem med sömnen nu senaste året. Första tiden låg jag och väntade på att sonen skulle vakna... När han väl ätit och somnat låg och väntade...och väntade...och väntade. Nu sover han oftast nätterna igenom. Men nu kan inte JAG sova. Har märkt att jag gör för lite. Behöver trötta ut mig fysiskt. är ju mest psykiskt uttröttande att gå hemma tycker jag. Så de dagar jag jobbat (ett mkt fysiskt krävande jobb) somnar jag snabbt och sover gott.
 
Sv: Hur orkar ni??

Ja tänk om det var lösningen... har ett krävande jobb men kan inte sova för det... man är väl ett j-a psykfall!!
 
Sv: Hur orkar ni??

Oj men varför skriver du så? Jag skrev bara att det funkar för mig. Andra saker funkar för andra! Men jag tycker synd om dig som inte kan sova. Har hört talas om just mammor som fått svåra sömnproblem efter småbarnsåren även om barnen sovit så har mammorna inte kunnat sova bra på flera år så du är nog inte ensam.
 
Sv: Hur orkar ni??

Samma här. Dessa stunder måste jag ha för att må bra. Alla behöver få vara bara sig själv ibland.

Instämmer fullkomligt! Att kunna slappna av efter en dag av passande och ögon i nacken, är värt att gäspa lite dan därpå.
Och så kan man sova middag med bäbis!! Det är gosigt det!
 
Sv: Hur orkar ni??

Förlåt...är bara så trött på mig själv!! Inget blir ju bättre för att man ligger och lyssnar nätterna igenom efter ljud från lillens rum..
 
Sv: Hur orkar ni??

vanesak. Och man är två.
Vi sov inte på två år, nu har det vänt :love:
Äntligen får vi sova till 7... eller 8 om vi har riktig tur!
 
Sv: Hur orkar ni??

Ingen fara för mig! Det är ju dig det är synd om ;)
Kan du inte ha öronproppar? Har hört att vissa använder det. De säger att de hör om barnet skriker ändå men det dämpar ändå så pass att de kan slappna av och sova för inte MÅSTE man tvunget höra minsta lilla rörelse från barnets rum. Ska jag säga...som ligger och lyssnar om sonen andas, precis som jag ska höra det genom väggen....
 

Liknande trådar

Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 154
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 636
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 927
Senast: Linn-Nora
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
224
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp