Hur orkar ni??

P

Poppis

Ofta när jag kollar trådar (bäbis/småbarn) så har ni postat mitt i natten! Hur orkar ni med småbarn efter att vart vakna mitt i natten?? :confused:
 
Sv: Hur orkar ni??

Jag tycker inte det är några problem att ta hand om lilltjejen trotts att jag inte kan sova på nätterna.

För jag personligen sitter inte uppe för att det är roligt, utan för att jag helt enkelt inte kan sova. Snittsover 3-4 timmar per dygn, och så har det alltid vart.
 
Sv: Hur orkar ni??

Äsch då, min son har sovit 12 timmar i sträck varje natt sen han var 2 månader gammal, inga problem för bortskämda mamsen hans att sitta uppe på nätterna då inte :D.
 
Sv: Hur orkar ni??

Jag har min "egentid" på natten när Hampus sover, det är min chans att bfå en stund för mig själv och pyssla med mig & mitt
 
Sv: Hur orkar ni??

Senaste tiden har jag fått ovanan att somna runt 18-20 tiden(sambon kommer hem 17.30 för det mesta så då tar han över när jag behöver vila) på kvällen, då vaknar jag vid 3-4 på "morgonen"/natten & kan sitta & kolla tv eller sitta vid datorn, bebis brukar vakna runt 3 om han vaknar på natten så det passar ju rätt bra.

Jag sitter oxå gärna vaken när sonen sover så jag själv får lite egentid.
På eftermiddagen sover bebis middag för det mesta & då kan jag själv slumra oxå.
Funkar hur bra som helst.
 
Sv: Hur orkar ni??

Oj, oj det är bara jag som är jättetrött jämt.... Är glad när sonen somnar på kvällen så jag oxå kan gå och lägga mig...
 
Sv: Hur orkar ni??

Jag sitter ofta vaken en stund efter att lillkillen somnat. Har ganska grava sömnproblem just nu.....
 
Sv: Hur orkar ni??

Har oxå svårt att sova, ligger och oroar mig mest för att han ska vakna faktiskt.... Fånigt... Det resulterar i att jag ständigt är jättetrött!!
 
Sv: Hur orkar ni??

Emil vaknar alltid vid 3 tiden på natten & vill äta. Sedan är han tillfreds med livet & jag brukar passa på & kolla lite på nätet innan vi går upp & lägger oss igen. :D Hinner knappt med det dagtid, är så mkt annat som ska göras då...
 
Sv: Hur orkar ni??

Mina söner sover från åtta till sju, så då har jag egentid. Brukar gå promenad med vovven, sedan sitter jag och sambon vid tv:n. Men eftersom mitt intresse för boxning och american shoppers är begränsat så surfar jag med den bärbara datorn :)
 
Sv: Hur orkar ni??

Jag kan inte sova.
Har sovit exakt 6½ timme de sista tre dygnen.. Jag är helt slut. Men sova går inte.. Jag ligger och vrider och vänder på mig hela tiden.. Somnar jag till så vaknar jag en stund därefter helt kallsvettig..

Visst är man trött och sånt på dagarna, jag har försökt sova med Saga på förmiddagen, då brukar jag somna en timme i alla fall. Men vi har roligt jag och skruttfia om dagarna.. Skulle nog aldrig klara av att inte ge henne den tiden hon kräver bara för att jag är trött, men när sambon kommer hem tar han över och jag brukar försöka lägga mig för att somna.. Men nope..

Det är inte Saga som är jobbig på nätterna alltså. Hon sover 21-22 till 08-09 VARJE dag.. Dutti kicka..
 
Sv: Hur orkar ni??

JAg och sambon går skiftgång. Han har nattpassena och jag morgonpassena. Men våran bebbe är så snäll och sover i stora drag hela nätterna. Hon vaknar alltid 1 gång och det är typ runt 2-3 tiden, då äter hon och somnar om igen. Sen vaknar hon vid kanske 6-7, jag byter blöja, matar och sen somnar hon om igen ;) oftast lägger jag henne bredvid pappa i våran säng, det gillar hon. Då kan hon sova lääänge...exemplarisk bebbe tycker jag :D

Sen brukar jag under dagtid passa på att sova när hon sover. Inte alltid, men för det mesta. Då tar man ju igen mycket sömn.
 
Sv: Hur orkar ni??

Man kanske skulle sluta föröka sova och göra andra saker ist. ?? För sovandet fungerar ju inte....
 
Sv: Hur orkar ni??

Jobbar din sambo oxå?eller jobbar du?det jag undrar är om ngn av er jobbar med ändå har skift?(kanske skulle skrivit det från början):o
 
Sv: Hur orkar ni??

Jag är föräldraledig, sambon hade först 9 dagars semester därefter 10 pappadagar. Han börjar jobba igen på onsdag. Skiftgång är vad jag kallar det ;) Jag är morgonpigg, sambon kvälls/nattmänniska..så det har föllit sig naturligt. När han börjar jobba igen så får vi ändra om lite i rutinerna.
 
Sv: Hur orkar ni??

jag är trött jämt men jag tror de beror på att jag sover för mycke :eek: dessutom brukar jag somna på kvällen när sambon kommer hem.

Jag tror inte det beror på lite sömn, utan för lite energi i form av mat och frukt :crazy: ändå äter jag i princip jämt men har svårt att äta mycket mat utan sällskap = tråkigt = maten blir tråkig.
 
Sv: Hur orkar ni??

Jag skulle aldrig orka vara "uppe" på natten, då skulle jag vara ännu mera levande död än jag är redan nu...

Är vaken och ammar och byter blöja några gånger varje natt, men jag går inte upp, både för min egen skull och lillens (vill inte att han ska vänja sig vid att vara uppe på natten) och jag skulle inte kunna somna om om jag vaknade till ordentligt.

Amningen är ju ganska sövande så jag brukar somna om ganska snabbt efter det, dvs. om lillen har lust med det.
 

Liknande trådar

Småbarn Jag har nyligen valt att hjälpa en familj med dålig ekonomi med kläder till deras lilla dotter. Jag kan ju inte köpa hur mkt som helst...
2 3
Svar
54
· Visningar
2 154
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
2 636
Senast: gammalek
·
Övr. Barn Hur gör man egentligen? Varför är det så svårt? Vår sexåring vill i stort sett aldrig gå och lägga sig. Nu är klockan efter 23 och hon...
2
Svar
39
· Visningar
2 927
Senast: Linn-Nora
·
Gravid - 1år Kommer ofta upp mat igen när vi lägger ner bebis, trots att vi matat mer upprätt, tagit pauser för att rapa mitt i måltiderna, och...
Svar
1
· Visningar
224
Senast: falukorw
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda -21
  • Sadelpadd eller inte?
  • Stötdämpning -sits

Omröstningar

Tillbaka
Upp