Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur ofta.

Min mamma hämtar barnen en dag på förskolan och går hem till oss och samma för farmor. Mina föräldrar kommer förbi någon dag per vecka och så gör även sambons föräldrar. Mina föräldrar har också varit kvällsbarnvakt några få gånger.
Vi har det verkligen hur bra som helst, jag tycker det är underbart att mina barn får knyta band med sina far- och morföräldrar och både jag och sambon gillar våra svärföräldrar skarpt.:love:
 
Sv: Hur ofta.

Oh, går ni på bio! Lyllosar! Så långt har inte vi kommit ännu. :D :o

Men det skulle säkert gå hur bra som helst...min mamma har ju passat lillen här hemma när sambon varit på övning samtidigt som jag varit på min målarkurs.

*kl* lite samtidigt...

Jag vet inte om jag missförstod TS korta inlägg? Jag tolkade det som hur ofta de är barnvakter hemma hos sig! :idea:

Barnvakt borta har aldrig inträffat, ännu. Barnvakt hemma (av min mamma enbart) ett par, tre gånger i höstas ett par timmar åt gången. Men vi får stålsätta oss! För vi ska åka upp till Motala själva när det är dags för Vätternrundan. :p Men då är ju lillen 14 månader gammal....

I övrigt så är varken hans mormor - morfar eller farmor - farfar ihop längre. Men det är inget problem, det går hur bra som helst att ha allesammans tillsammans, tex på kalas. Alla umgås med varandra, trots nya förhållanden. Men det var å andra sidan rätt länge sen de skilde sig, typ 20 år sedan.

Lillen träffar nog sin mormor mest, hon bor närmast. De andra träffar han lite då och då. :)
 
Sv: Hur ofta.

Dagtid några timmar händer väl kanske en gång/månad.
En natt, någon gång per år. Flera nätter ca 1 gång/år.
Lika med både mormor/morfar som är gamla och skröpliga och farmor/farfar som är unga och jobbar för fullt o vill vara lediga på fritiden.

De vill helst inte ha båda tjejerna samtidigt heller, även om det händer. Vi ska helst försöka se till så att det passar så att de kan ha ett varsitt barnbarn om vi ska bort, men det är svårt då farmor/farfar vill ha lång framförhållning och med mormor/morfar måste man ta hänsyn till dagsformen.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Barnet har vissa kompisar där man ser en personlighetsförändring hos barnet. Det är ingen som ”far illa” av det men vi märker väldig...
Svar
5
· Visningar
1 055
Hur är klimatet hos er på eran ridklubb/i eran förening? Säger alla hej till alla? Hjälper man varandra? Har ni stallvärdar och/eller...
Svar
4
· Visningar
5 372
Senast: Ajda
·
Småbarn Lång historia kort men vi har ett barn fött nov 2021 som sovit dåligt sen han föddes. Han har utretts för alla möjliga saker men det...
2
Svar
24
· Visningar
2 266
Senast: Lingon
·
Småbarn Hej, jag är nyfiken på att få veta lite om hur andra barns rörelsevanor ser ut efter förskolan. Hur mycket rör era barn på sig efter...
2
Svar
22
· Visningar
2 309
Senast: Anna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp