Status
Stängd för vidare inlägg.
Sv: Hur ofta.

Mina föräldrar är sedan ett par år skilda tyvärr..
men det var en "lycklig" skilsmässa så de har inga problem att umgås.

Dom firar jular osv ihop med oss andra.

Fördelen med att dom är skilda är att jag kan slita på dom ännu mera :D

Min mamma har oftast barnen här hemma hos mig 1-2 gånger i veckan och min äldsta som som står sin morfar väldigt nära sover hos morfar 1-2 gånger i veckan med.

Då lämnar och hämtar pappa honom på dagis med.
DÅ får man BLUNDA för vilken sammansättning kläderna har osv!:eek: :D

Min mamma bor inne i centrala Göteborg så det är smidigast att hon kommer hit i o m att hon träffar dom så ofta.
Annars sover dom väl hos henne ett par gånger per år kanske.

Mina barns pappa bor efter vår separation i en annan stad 8 mil härifrån så farmor och farfar (också dom skilda) träffar dom bara ett par gånger per år.

En rolig grej är att farfar träffade en ung tjej och har nu en snart treårig dotter med henne.

Så mina barns faster är antingen bara ett år äldre eller t o m yngre än dom själva!:p
 
Sv: Hur ofta.

Hoss farmor är dom så sällan som det bara går. Hoss mormor ganska ofta. Ca. 1 ggr i månaden. Min pojk gillar att vara hoss henne. Sitta och mysa och så. Våra barn är 10 och 11 år i år.
 
Sv: Hur ofta.

Hur ofta har Mormor/far - Farmor/far ert/eran barn hos sig?

Hos mormor och morfar är de så gott som dagligen, de bor 100 meter bort :D .
Farmor och farfar mer och mer sällan då de börjar vara skröpliga men kanske en par ggr i månaden.

Vi har två söner, en är 9 år och en är 6 månader.
 
Sv: Hur ofta.

Eftersom att farmor och farfar bor på samma gård, i grannhuset ca 20 meter bort, så blir det lite nu och då som ungarna knatar över. Yngsta dottern är där så gott som dagligen.

Mina föräldrar bor 10 mil bort, så där blir det mer sällan, men någon gång per år är yngsta dottern och sover över några dagar.
 
Sv: Hur ofta.

Våra barn 4 och 8 var tills för några månader sedan hos mormor varannan helg. Sen bröt hennes man (ej morfar) benet så det är lite besvärligt och ha barnen där.

Den lille kotten 1,5 nån gång i månaden.
 
Sv: Hur ofta.

Våra barn är stora nu 21, 18, 15 o 11 o dom är sällan hos mormor, farmor finns inte i livet längre, farfar bor i Skåne, morfar i Finland. Våra barn har aldrig tillbringat särskillt mkt tid hos våra föräldrar.

Däremot så är jag mormor till en 5 årig flicka o henne har jag ganska ofta.
 
Sv: Hur ofta.

Bor inte så långt från mor/farföräldrarna, dottern sover hos mormor ca: en natt per månad, hos farmor likaså.
 
Sv: Hur ofta.

Hur ofta har Mormor/far - Farmor/far ert/eran barn hos sig?

Min dotter är hos sin farmor och farfar en gång i veckan. De kommer och hämtar henne på torsdagskvällen och lämnar tillbaka henne antingen fredag kväll eller lördag förmiddag.

Hos mormor och morfar är hon aldrig.
 
Sv: Hur ofta.

Min son (4år) är ofta hos mormor och morfar, för min häst bor där.
Sen kanske han sover över nån gång varannan månad.

Farmor och farfar totalvägrar han man KAN inte lämna honom där.
Han känner inte dom lika bra och han tål inte sin farmor, ingen aning varför...
 
Sv: Hur ofta.

Jag går på simmis två gånger i veckan, med två av mina tre barn. De kvarvarande två är då hos mormor - som turligt nog jobbar deltid...
Morfar är nergrävd sen nästan 11 år, så hos honom är de aldrig...
Farmor och farfar bor 50 mil bort och farmor har alzheimers, som snabbt blir sämre. (farfar litar jag inte på :angel: )
Selma (störst) har övernattat hos mormor EN gång, innan de andra två föddes.
 
Sv: Hur ofta.

Aldrig. Vår son är bara 9½ månad och hans mormor har suttit barnvakt ett par, tre timmar vid något enstaka tillfälle, det är allt.
 
Sv: Hur ofta.

Farmor har haft båda barnen ungefär 30 min själv... Elin våran stora tjej har sovit över där en gång, men det blir nog säkert fler gånger. Vi är dit ialla fall varannan vecka, oftast varje vecka en stund ialla fall, men jag vågar inte lämna Fredrik själv där än för farmor har lite dålig koll på honom.

Mormor har haft Elin över natten kanske ett par gånger, men hon vägrar att ha båda barnen själv. Hon hade Fredrik en stund medans jag skjutsade Elin till dagis någon gång när hon var här och hälsade på.
Så för att komma till punkt så är det inget regelbundet träffande och ofta så träffas vi allihopa när vi träffas...
 
Sv: Hur ofta.

Farmor har haft båda barnen ungefär 30 min själv... Elin våran stora tjej har sovit över där en gång, men det blir nog säkert fler gånger. Vi är dit ialla fall varannan vecka, oftast varje vecka en stund ialla fall, men jag vågar inte lämna Fredrik själv där än för farmor har lite dålig koll på honom.

Mormor har haft Elin över natten kanske ett par gånger, men hon vägrar att ha båda barnen själv. Hon hade Fredrik en stund medans jag skjutsade Elin till dagis någon gång när hon var här och hälsade på.
Så för att komma till punkt så är det inget regelbundet träffande och ofta så träffas vi allihopa när vi träffas...

Jag har två barnbarn min man har två. Mina barnbarn är till oss någon gång per år men sover aldrig över , då dom är pälsdjursallergiker. min mans barnbarn har aldrig varit hit, vi har varit dit någon gång men aldrig känt oss välkommna så vi slutade att åka dit..alla barnen är mellan 5 år och 1,5 år
 
Sv: Hur ofta.

Min mamma träffar Jakob 1-2 gånger i veckan. O har haft honom själv ett par gånger.

Min pappa vet inte om att Jakob finns.. Sån kontakt har vi:cool:

Min sambos föräldrar bor kvar i Gaza.. Men de ser han regelbundet med webkameran :D
 
Sv: Hur ofta.

För oss är det lite tvärtom, mormor har inte tid med oss, och det känns lite tråkigt att vi ständigt kommer i andra hand. Jag förstår oxå att hon vill resa när hon har möjlighet men tycker då att hon kan försöka få lite tid att träffa oss oxå.
Farmor har jag lite svårt med av olika andledningar, oftast är jag snäll och tyst men hon börjar närma sig 80 och hänger inte med på samma sätt med en vild 1,5 åring, att hon dessutom rätt tydligt favoritserar pojken framför flickan gör mig redigt arg. Elin älskar dock sin farmor och därför ser jag till att hon får vara där själv ibland så farmor inte kan bry sig om lillebror...
 
Sv: Hur ofta.

Menar du hur ofta man hälsar på eller hur ofta de passar?

Vi har haft som målsättning att våra föräldrar ska få träffa sina barnbarn en gång i veckan och det har vi kunnat hålla.

Sen blir barnen passade av farmor ungefär varannan vecka när jag är och storhandlar.

Ska vi bort så blir det ibland mina, ibland sambons föräldrar som passar. Övernattning tar alltid mina föräldrar.

Vi har nog haft passning till våra barn rättså ofta, sett till hur unga de är (9 månader), men det har fungerat jättebra oavsett om de varit hos oss eller hos sig! Det är guld värt att vi kan tex gå på bio och veta att barnen har det bra!:bow:

/Timsetim
 
Sv: Hur ofta.

Mormor/far träffar dottern dagligen eftersom vi är inneboende hos dem.
Farmor & farfar är ej tillsammans.
Farfar träffar hon nog 1-2 ggr i månaden, ibland mer ibland mindre.
Farmor träffar hon just nu inte så ofta eftersom farmor jobbar i skift & är därför lite svårt att få våra tider att stämma överens.
Men så fort tid finnes så får dottern vara hos henne.

F/F bor 10-15 minuters bilväg härifrån så det är ju inga oöverskådliga avstånd :)


Även MIN farmor & farfar har fått passa dottern några ggr, till min farmors stora glädje :)
Hon känner sig jättestolt över att hon får det förtroendet av mig (hon är 77 i år, men pigg som en mört)
 
Senast ändrad:
Sv: Hur ofta.

När barnen var mindre var de ofta hos mormor (morfar är död sedan 10 år). Hos farmor och farfar var de inte så ofta pga att de arbetade så mycket att de inte var lediga speciellt ofta. De få gånger de var ledig tyckte jag att de kunde få koppla av utan att ha barnen omkring sig.

Nu träffar tonåringarna vare sig mormor eller farmor/farfar särskilt ofta, de har inte tid med gamlingarna..........:crazy:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Barn Barnet har vissa kompisar där man ser en personlighetsförändring hos barnet. Det är ingen som ”far illa” av det men vi märker väldig...
Svar
5
· Visningar
1 055
Hur är klimatet hos er på eran ridklubb/i eran förening? Säger alla hej till alla? Hjälper man varandra? Har ni stallvärdar och/eller...
Svar
4
· Visningar
5 372
Senast: Ajda
·
Småbarn Lång historia kort men vi har ett barn fött nov 2021 som sovit dåligt sen han föddes. Han har utretts för alla möjliga saker men det...
2
Svar
24
· Visningar
2 266
Senast: Lingon
·
Småbarn Hej, jag är nyfiken på att få veta lite om hur andra barns rörelsevanor ser ut efter förskolan. Hur mycket rör era barn på sig efter...
2
Svar
22
· Visningar
2 309
Senast: Anna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp