Hur ofta rider ni ut?

Sv: Hur ofta rider ni ut?

Brukar skritta fram och av ute varje dag, men enbart uteritter rider jag minst en gång i veckan. :)

I dagsläget är vi ute 3-4 ggr i veckan. Paddocken vi får låna ligger på andra sidan en hårt trafikerad väg där folk kör som galningar, så första etappen är att vänja hästen vid att ta sig över den vägen och sen kan vi börja nyttja paddocken.

Rider bara ute. Har ingen ridbana eller ridhus, men en skog och ett fält :)

9 ggr av 10 och då räknar jag inte de gånger jag använder ängen att rida på som att rida ut.

Jag har tillgång till ridbana och ridhus på tio minuters avstånd.

:bump:

Just nu på sommaren rider jag ganska sparsamt men om vi räknar med vanliga veckor när jag rider varje dag, så rider jag ut större delen av veckan :-) Hästen är fd ridskolehäst och hatar att jobba dressyr på banan, så när vi rider på banan så antingen hoppar vi (som hon älskar!) eller t.ex. tömkör/longerar/springer lös osv.. :)

På vinternt blir det mycket mindre uteridning.. pga dåligt underlag osv..

Vad roligt att ni sällan rider i ridhus/uteridbana.
Själv rider jag alltid ut! Skulle aldrig använda ridhuset om jag hade ett (kanske när det regnar dock ;)), men en liten utebana man kan vara i skulle vara roligt att ha ifall man vill träna från marken eller nåt liknande eller vill hoppa bana.

Hoppas på fler svar! :D

Jag rider ut nästan varje gång. Vissa dagar tar jag en mindre runda och avslutar i paddocken 10-15 minuter, det ger så mycket mer att arbeta en redan uppvärmd häst, det är så trist att rida runt i dammet under uppvärmningen :p

På hösten är jag i paddocken ett helt pass 1-2 ggr i veckan och resten i skogen. Brukar träna i skogen också, inte bara rida rakt fram!

Vaddå rida UT? Det är väl snarare så att RIDA INNE är det ovanliga.:D

Jag har inte ridit inomhus sen jag red på ridskola för typ 30 år sen :)
Min häst har nog aldrig varit inomhus.
Fast visst, hade nån råkat smälla upp ett ridhus här ute i skogen så kanske jag hade använt det ibland på vintern :)

Brukar skritta fram och av ute varje dag, men enbart uteritter rider jag minst en gång i veckan. :)

Minst en gång i veckan brukar jag försöka rida dressyr/konditionsträna/hoppa terräng på en stor äng och att jag ofta brukar hålla mig på utebanan allafall nu sommartid. Rider i ridhuset så lite som möjligt ;)

Var bara tvungen att tillägga det :)

Rider alltid ute, då ridbanan är utomhus med gräsunderlag :)

Men i skogen och på andra vägar rider jag varje dag, även om jag ridit på banan så skrittar jag en runda på 30-40 min efteråt

Jag försöker att inte rida fler än två dagar i sträck i ridhuset så det brukar bli 1-2 gång i veckan. Beror också på vad medryttaren har gjort med hästen under sina dagar.

Tycker inte det är så roligt att rida ut, har inga bra rundor hos oss, så jag gör det mest för hästens skull. Ibland tar jag dock en promenad ute istället.

Jag rider ut ungefär 1gång i veckan i skogen. Sen rider jag runt på gården ganska mycket.. ex. töltar fram och tillbaka till hingsthagen, rider runt ovalbanan, lite på passbanan osv. :)

Jag tycker inte att det är sådär jätte roligt att rida uti skogen, så jag gör det bara för hästarnas skull...

Åh, vilka supergooöron!

Jag rider ut ungefär två gånger i veckan, fullt lagom för oss. En av turerna är en lite lugnare tur som mest är skritt i kuperad terräng, den andra turen är mest inriktad på kondition.

Liknande trådar

Ridning hej, jag rider islandshäst och har många olika träns men jag vill börja träna min häst bettlöst så då undrar jag om det är bättre med...
Svar
2
· Visningar
339
Senast: Sryoqwe
·
Ridning Hej! Oavsett vilken häst jag rider så är jag typ nära att trilla av varje gång vid uteritt. Eller trillar av. Alltså är de vanligt...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 462
Senast: Sesca
·
Ridning Hej! Jag undrar hur ofta det är optimalt att träna bommar? Har ett sto som jag tränar bommar med en gång i veckan. (Islandshäst )...
Svar
8
· Visningar
745
Träning Hej alla häst intresserade, jag är en 21 årig kille som funderat på att börja rida och jag undrar mest tror ni det är för sent att börja...
Svar
8
· Visningar
903
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Lugnande medel till hund.
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V