Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag skulle bli skogstokig om jag blev störd i mitt arbete 10 ggr om dagen av en partner som inte har ett konkret, viktigt ärende. Det skulle inte fungera alls med mitt arbete som kräver koncentration och fokus största delen av dagen. Men alla är vi olika.
Ja, som rubriken säger, hur ofta hörs ni av med eran partner/sambo?
Om man bor ihop så visst, varje dag.
Men om ni inte bor ihop? Eller någon är bortrest?
Sambon är brukar höra av sig om jag är borta, men är det tvärtom och han är borta och jag hör av mig är han urkass på att svara och det gör mig ledsen/arg. Speciellt eftersom jag vet att han kollar sin mobil JÄMT och chansen att han missat sms eller missar när jag ringer är = NOLL. Han bara struntar i att svara och drar nån svävande ursäkt.
Tex igår, sambon är iväg på jobb och sover borta, jag skickar en fråga (kanske inte jätteviktig men man kan ju svara?) på på em/kvällen. Morgonen efter, fortfarande inget svar och jag VET att han läst. skickar samma fråga igen och får flumsvar. Ringer och han svarar inte. Efter en timme får jag sms: Är upptagen. Jag svarar: men ring när du har tid? får svaret :Ja. Flera timmar senare har han fortfarande inte ringt (han och jobbarkompis är och kollar på någon mässa, ja han har tid att svara eller ringa någon och han går antagligen runt och surfar och knappar på sin teleon som han gör jämt)
Har jag rätt att vara sur? Jag tycker man svarar![]()
10 gånger?vad har man att säga till varandra så mycket under en dag, eller går ni om varandra p.g.a jobb ex?
Jag är särbo och vi hörs väl 1 gång per dag för att checka av om vi ska äta middag ihop eller köra en split. Ibland hörs vi inte på en hel dag heller. Kan tycka det är rätt skönt att inte vara upp i varandra hela tiden! Det man vill säga kan man väl säga när man väl ses om det inte är akut.
Det kan vara om precis vad som helst, typ att man har dötid eller nåt![]()
Det kan vara om precis vad som helst, typ att man har dötid eller nåt![]()
Jag förstår inte.... ringer man då till den andra och säger "ja, hej.... nu har jag dötid"....
Något måste man väl ha att prata om? Och ändå kan man inte ta ett riktigt djupt samtal antar jag för rätt vad det är lär man väl kunna bli avbruten? Fast å andra sidan kan man väl fortsätta sen nästa dötidsläge kanske...
Nää, jag förstår inte.... I början när allt är nytt och man är förälskad; ja då är min upplevelse att man varit flitigare (både jag och den andra) med sms á la "saknar dig" eller annat. Men nu efter 10 år; nä, det är ju faktiskt inte ens sant att jag saknar honom varenda sekund under jobbdagen.
Jag kontaktar under arbetstid om jag har något viktigt/praktiskt som vi måste ta just då. Resten väntar tills kvällen, vi ses ju varje dag och hela helgerna.
Jag förstår inte.... ringer man då till den andra och säger "ja, hej.... nu har jag dötid"....
Något måste man väl ha att prata om? Och ändå kan man inte ta ett riktigt djupt samtal antar jag för rätt vad det är lär man väl kunna bli avbruten? Fast å andra sidan kan man väl fortsätta sen nästa dötidsläge kanske...
Nää, jag förstår inte.... I början när allt är nytt och man är förälskad; ja då är min upplevelse att man varit flitigare (både jag och den andra) med sms á la "saknar dig" eller annat. Men nu efter 10 år; nä, det är ju faktiskt inte ens sant att jag saknar honom varenda sekund under jobbdagen.
Jag kontaktar under arbetstid om jag har något viktigt/praktiskt som vi måste ta just då. Resten väntar tills kvällen, vi ses ju varje dag och hela helgerna.
Nyfiken: Vad är dötid på jobbet? När man absolut på inga villkor kan göra något alls som gynnar arbetsgivaren som betalar för arbetstiden, eller menar du mikropauser som man ska ha, eller är det något väldigt speciellt som uppstår i just ditt yrke?
Eller något som bara nästan aldrig uppstår i mitt yrke, men i många andra?
Nyfiken: Vad är dötid på jobbet? När man absolut på inga villkor kan göra något alls som gynnar arbetsgivaren som betalar för arbetstiden, eller menar du mikropauser som man ska ha, eller är det något väldigt speciellt som uppstår i just ditt yrke?
Eller något som bara nästan aldrig uppstår i mitt yrke, men i många andra?