Att höra av sig

vi brukar höra av oss om det är utöver det ordinära, dvs blir man senare än 1-2h från när man "brukar" komma hem så kan man slänga iväg ett sms. skulle alltid säga till om man tex sover borta. men vi har ganska dålig koll på varandra i övrigt. ibland har vi båda åkt och handlat bla

Jag och min särbo (pojkvän låter så barnsligt...) säger ifrån även om vi inte bor ihop. Det känns tryggare att veta vad den andra har för sig så man vet att personen inte hamnat i en trafikolycka på väg hem exempelvis eller det hänt något annat. Bor man ihop finns det ju både en emotionell aspekt och en logistisk aspekt, men än så länge är det mest emotionellt för vår del, man bryr sig helt enkelt om den andra.

ni som bor ihop med en partner, hur är ni med att höra av er om ni inte åker hem efter jobbet (inte hemma till middag tex) och går ut istället? Hör ni av er? Hör era partners av sig? Om festkvällen blir senare än tänkt, hör ni av er? Om ni inte kommer hem alls utan sover hos någon annan, hör ni av er?

För mig är det naturligt att i alla sammanhang skicka ett litet mess om att jag kommer hem senare.. min partner verkar inte tycka detsamma och det är väl okej, men trots att jag påtalar att jag gärna vill ha ett mess så jag slipper oroa mig så verkar det vara väldigt svårt för honom... tänkte höra hur det funkar för andra. Det kanske är jag som är övernitisk och behöver tagga ner.

Sambon har inte kommit hem i natt. Senast 01.30 fick jag ett meddelande (efter att jag redan ringt utan svar) om att han är ute och hör av sig på hemvägen. Helt okej. Påtalar igen att jag uppskattar att veta så jag slipper oroa mig. Han förstår. Sen har jag inte hört någonting. Han svarar inte när jag ringer, skickar inga mess, ingenting. Mobilen är på. Nu vågar jag inte höra av mig mer... vad gör man?
ni som bor ihop med en partner, hur är ni med att höra av er om ni inte åker hem efter jobbet (inte hemma till middag tex) och går ut istället? Hör ni av er? Hör era partners av sig? Om festkvällen blir senare än tänkt, hör ni av er? Om ni inte kommer hem alls utan sover hos någon annan, hör ni av er?

För mig är det naturligt att i alla sammanhang skicka ett litet mess om att jag kommer hem senare.. min partner verkar inte tycka detsamma och det är väl okej, men trots att jag påtalar att jag gärna vill ha ett mess så jag slipper oroa mig så verkar det vara väldigt svårt för honom... tänkte höra hur det funkar för andra. Det kanske är jag som är övernitisk och behöver tagga ner.

Sambon har inte kommit hem i natt. Senast 01.30 fick jag ett meddelande (efter att jag redan ringt utan svar) om att han är ute och hör av sig på hemvägen. Helt okej. Påtalar igen att jag uppskattar att veta så jag slipper oroa mig. Han förstår. Sen har jag inte hört någonting. Han svarar inte när jag ringer, skickar inga mess, ingenting. Mobilen är på. Nu vågar jag inte höra av mig mer... vad gör man?

Jag har läst hela tråden, men citerar ändå ursprungsinlägget. Jag tycker inte det här har med relationen till vederbörande att göra alls, utan bor man under samma tak hör man av sig, punkt. Så kände jag även när jag var inneboende en kort period hos en totalt okänd människa, vi messade varandra om vi inte kom hem. Det gjorde jag när jag bodde hemma, när jag ev avsåg sova en natt i föräldrahemmet när min lillebror bodde kvar och när jag delat boende med kompisar kortare perioder.
Jag har haft en kompis som gjorde som du beskriver en gång. Vi var så många som var ute och letade, polisen var inkopplad, jag körde bil runt där hon hade varit alldeles för tidigt dagen efter, jag kan skratta åt det idag, men hon kan fortfarande inte det å hon skäms så himla mycket fortf 9 år senare.

Sen kan jag ibland be min sambo att ringa när han kan och råka somna ifrån det. Det får honom att bli lite orolig och jag mår lite dåligt de gånger det har hänt (han är till sjöss så vi sover alltså inte ihop då).

Men i det här fallet, fan vilket as. Förlåt TS, men jag känner så.

Har ni hörts något nu om när ni ska prata? Har han öht visat någon ånger för sitt beteende? Alltså lite kan jag känna att vi jämfört med tidigare erfarenheter ändå borde vuxit ifrån sånt här, särskilt i en relation där man bor ihop på något vis.
Jag vet att jag är jävligt dålig på att vara tillgänglig om jag gör något men hör av mig om vart jag är, när jag förväntar mig komma hem etc för det behöver T och då får jag tillgodose det behovet, har ju fått lära mig det eftersom jag varit ensam större delen av mitt "vuxna" liv och ingen har frågat sådant, för mig var det ju inte något om att Jag inte brydde mig utan snarare att vänja om. Svårt att förklara. Jag skulle ju dock aldrig inte höra av mig alls oavsett vad som hänt.

Hoppas iaf att samtalet kan leda till något gott för dig framöver och du får det du behöver oavsett hur det slutar.
Jag hade ju oxå hoppats att man växt ifrån sånt. Men vi har pratat. Han är väldigt ångerfull, förstår att han har gjort fel och att den chans han nu kommer få är hans enda. Tror inte han kommer göra om det.

Vet hur det känns :(

Hur känns det idag?

När den största ilskan lagt sig har jag hamnat i ett känslomässigt vakuum. Börjar väl sakta komma ur det nu. Tror det kommer bli bra på sikt.

Update för den som är intresserad: Ni hade rätt! Han blev visserligen bättre, men ränderna går aldrig ut sas. Kunde ha sparat mig många tårar om jag haft mod att klippa då (fast vi har haft många fina stunder sen dess också, det ska jag inte sticka under stolen med).

Update för den som är intresserad: Ni hade rätt! Han blev visserligen bättre, men ränderna går aldrig ut sas. Kunde ha sparat mig många tårar om jag haft mod att klippa då (fast vi har haft många fina stunder sen dess också, det ska jag inte sticka under stolen med).
Kul med uppdatering, tråkigt och sorgligt med relationer som tar slut dock.

Ps; övertygad om att du är värd någon bättre

Har du klippt nu?

Om man lever tillsammans tycker jag att det är väldigt rimligt att meddela förändringar som påverkar partnern.

Typ, "går ut ikväll" eller i det här fallet "sover hos kompisen i natt".
Eller "blir sen hem" eller liknande.

Jag tycker man kan likställa det med att ha kommit överens med en kompis att träffas (viss tid).
Får man förhinder så är det väl självklart att meddela?
Jättetaskigt mot "motparten" att inte meddela.

Liknande trådar

IT & mobiler Jag kan bli irriterad när folk skickar meddelanden på t ex Messenger eller sms mitt i natten och väcker mig. Det händer ganska ofta att... 12 13 14
Svar
271
· Visningar
13 589
Senast: Araminta
·
Kropp & Själ Jag behöver få läsa om hur andra haft det när de diagnostiserats med förtjockad slemhinna. Så hjälp mig, snälla. Jag var på gyn (fr o m...
Svar
2
· Visningar
897
Senast: malumbub
·
Juridik & Ekonomi Vilka rättigheter har man egentligen som kund? Två gånger den här våren har jag beställt, för mig, två dyra varor. Det första...
Svar
15
· Visningar
1 026
Senast: corzette
·
Samhälle Jag har valt att vara anonym på grund av, vad jag tycker, uppenbara anledningar. Jag vet inte riktigt hur jag ska beskriva det som har... 2
Svar
39
· Visningar
7 410
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025