Vi hörs inte alls ofta dagtid, vi ses ju varje dag. Det är isf av rent logistiska skäl, typ "jag kör nu" eller alternativt såklart om det händer något stort på våra jobb som man vill meddela. Men jag är så van vid att min sambo inte kan kolla telefonen under jobbtid och själv hinner jag inte mer än om jag käkar lunch eller sliter upp telefonen snabbt och kollar.
Nu är han på övning, då hörs vi via sms, brukar bli iaf ett sms om dagen, ett livstecken. Det är liksom vår regel, att man måste meddela att allt är bra. Så det förväntar jag mig, blir inte särskilt upprörd nu för tiden om det inte sker, men mer än en dag så hade jag reagerat.
Tvärtom tycker jag det är så jäkla enerverande med par som hörs stup i kvarten
Min jobbkollegas man tycker jag ringer hur många gånger som helst under dagen, skitstörigt. Fast det beror väl iofs mest på att hon är så dålig på att stänga av ljudet på sin telefon.
Nu är han på övning, då hörs vi via sms, brukar bli iaf ett sms om dagen, ett livstecken. Det är liksom vår regel, att man måste meddela att allt är bra. Så det förväntar jag mig, blir inte särskilt upprörd nu för tiden om det inte sker, men mer än en dag så hade jag reagerat.
Tvärtom tycker jag det är så jäkla enerverande med par som hörs stup i kvarten