Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Status
Stängd för vidare inlägg.
C

cross2

och rida medans sambon/maken tar hand om barnen?

Min idiot till sambo anser att hans fritidsintresse (bilar) är mkt viktigare än mitt och jag får därför bara vara borta 2 ggr/vecka a´la 3 timmar/gång. Han däremot spenderar ca 15-20 timmar i veckan i garaget utan att han tycker att det är konstigt. Helgerna är han ALDRIG hemma. Mina två ggr är således lagda på vardagarna efter middagen (när sonen 13 månader ändå snart ska gå och lägga sig). Ändå ger sambon mig dåligt samvete varje gång och säger att jag skiter i min son.

Nu har jag dåligt samvete för jag skulle gärna vilja rida 3 ggr/vecka, men inser ju att det är omöjligt då sambon vägrar gå med på det. Varför är hans fritid så mkt viktigare än min?
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Alltså...FÅR?? Är du inte myndig?? :crazy:

Ni borde verkligen sitta ner och göra en gemensam planering, ha gärna med en tredje part som inte håller på någon av er. Innan det är gjort lär ni fortsätta leva i denna "Orättvisa"
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

CarolaLind skrev:
Alltså...FÅR?? Är du inte myndig?? :crazy:

Ni borde verkligen sitta ner och göra en gemensam planering, ha gärna med en tredje part som inte håller på någon av er. Innan det är gjort lär ni fortsätta leva i denna "Orättvisa"

Jo jag är myndig, men jag kan ju inte gärna bara lämna sonen, 13 månader själv hemma och åka till stallet, eller hur?

Har försökt att diskutera med sambon, men det leder liksom ingenvart...han tycker på fullaste allvar att hans fritidintresse är viktigare än mitt och skäms inte för att säga det...

Jag vet... han är en idiot...
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Ni är väl två om barnen?

Han får ta sitt ansvar. Åk till garaget och lämna barnen där. Det hade jag gjort på stört!
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

cross2 skrev:
Ändå ger sambon mig dåligt samvete varje gång och säger att jag skiter i min son.

Och det gör inte han då? Det är väl ert gemensamma barn?

Tror han att enda ansvaret i barnen var att doppa staken???
 
Senast ändrad:
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

(LK)

Jag tänker inte skriva va jag anser om din karl.. Då blir jag väl bannad..

Däremot så tycker jag inte att du ska finna dig i detta. Det är ju för i hela friden ert gemensamma barn och hem..

FYI så finns det bra karlar där ute!
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Tja jag hade lämnat sonen i garaget och gått. Tror inte att han skulle skita i sonen om han väl var där.
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Du ska absolut inte ha dåligt samvete, jag tycker det är lågt av honom att försöka påskina att du skiter i din son bara för att du vill rida 2-3 dar/vecka. Smit iväg tidigt på lördag- eller söndagmorgnar innan han hinner vakna och åka hemifrån.

Min man har som tur är inget särskilt fritidsintresse, han spelar innebandy en kväll i veckan (söndagar) och tränar iofs rätt ofta på gym, men det gör han innan jobbet eller på lunchen så det är inget som jag märker så mycket av.

Jag står inte i ett fullservice stall så jag måste åtminstone mocka och göra mat till hästen varje dag. Jag har varken medryttare eller skötare på min häst. Jag tillbringar säkert 20 timmar i veckan i stallet. :o Jag tycker själv det är lite mycket, men så länge jag är föräldraledig är det inget problem, jag är med barnen hela dagarna och än så länge gnäller inte mannen. Ibland försöker jag dock fixa hästen dagtid så jag kan vara hemma någon kväll i veckan.
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Din karl är en idiot, och en ynkrygg.
Du har försökt prata med honom? Och han vägrar gå med på att ni komprommisar så att ni bägge frå liak mkt "fritid"?
Dvs at ni sitter ner och pratar lung och stilla utan en massa anklageser å så?
Antingen sätter du hårt emot hårt. Ohc går ner och lämmnar barnet i garaget hos honom så att han blir tvungen att ta hand om sonen.
Eller (vilket jag tror är lämpligast) så kontakta en familjerådgivare. SÅ här får det bara inte gå till. Och lyssnar han int epå dig så kankse han lyssnar på en familjerådgivare.
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Känner väl igen det där :mad:
Jag fick sätta riktigt hårt till och får fortfarnde påminna om det då och då.
Kan i min värld inte förstå hur han tänker... eller INTE tänker.
Min karl resonerade som så att hans hobby var mer "nyttig", mer användbar eller vad man kan kalla det.
Medans mina hästar bara var rent nöje.
Men det har ju ingen som helst j-vla betydelse! :devil:
Han har sin hobby, jag har min! That`s it!
Lika tid vardera.
Av vilken anledning skulle ditt intresse vara mindre värt, oavsett om det är hästar, hundar eller blommer...
Varför har han rätt att göra som han vill och inte du?

Sen var man två om saken att göra barn.
Det räcker inte bara med att det är kul att göra dom, man ska ta hand om dom sedan oxå!

Jag malde på och på tills det gick upp ett ljus i Liljeolmen :idea:
Fortfarnde ryker vi ihop då och då om det, då han glömmer att jag har lika mycket rätt till min hobby som han har.
Jag är inte ute lika mycket som han ändå så då tycker jag att det är ännu mer självklart...

Men jag tror att den tragiska sanningen är att många karlar har "sviter" efter sin uppväxt. Där hemma var det deras mor som skötte barnen, inte hade någon fritid medans pappan gjorde det han ville.
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Jag som trott att man reder ut och planerar ut sånt innan man skaffar barn? :confused:
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Jag tycker inte alls att det bara är din karls fel som många här skriver, det är ju du som tillåter att det är såhär!!

Ansvaret för dig och dina fritidsintressen ligger hos dig, vill du ha ett fritidsintresse får du anordna så att du kan ha det. Tänker inte han vara delaktig i familjeplaneringen får du ju sätta hårt mot hårt, men att låta honom bestämma mol alena hur ni ska ha det, njae...då får du skylla dig själv.

Ursäkta att jag låter hård, men man KAN inte skylla på andra, man får slå näven i bordet själv.
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Ni var ju två stycken som "gjorde" sonen, redan då har man ju fått rätten/skyldigheten att tillbringa hälften av tiden med honom (rent teoretiskt...)lite svårt i början såklart... :smirk:

Sätt dig ner och prata igenom det hela med honom, jag tycker som om han vore en ganska omogen och självisk pappa...

Han borde ju inse dina behov oxå...och han hade säkert fått sig en släng av positivitet av ett ändrat arrangemang ang dina stalltider... en gladare och mera harmonisk sambo!!!

Man måste kunna prata och diskutera, kanske lösningen finns närmre än man tror, kanske hanändå inte riktigt insett vad hästar betyder för oss"häst-tjejer"?

Tala om för honom att han "köpte" hela paketet när han tog dig till sin älskade(och mamma till hans barn), precis som du accepterade hans stora intresse för bilar!

Stå på dig, och lycka till....
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Vi gjorde så när sonen var liten att man varannan kväll var hade "huvudansvaret" för sonen och varannan kväll kunde man således själv välja hur man ville spendera. Helgerna gjorde vi så att varannan dag hade man huvudansvaret för sonen och varannan kunde man göra undan sånt som måste göras (typ hämta hem hö, rida, fara och titta på träningar osv i mitt fall). Middag åt vi gemensamt varje kväll och helgkvällarna spenderades tillsammans.

Jag gick INTE med på att hans hobby var viktigare än min. Han (och hans föräldrar) tyckte nog det. Han lämnade mig sen och en av orsakerna var nog att han tvingades ta för mycket ansvar för sin son och därmed fick för lite "lektid" själv.
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

CarolaLind skrev:
Jag tycker inte alls att det bara är din karls fel som många här skriver, det är ju du som tillåter att det är såhär!!

Ansvaret för dig och dina fritidsintressen ligger hos dig, vill du ha ett fritidsintresse får du anordna så att du kan ha det. Tänker inte han vara delaktig i familjeplaneringen får du ju sätta hårt mot hårt, men att låta honom bestämma mol alena hur ni ska ha det, njae...då får du skylla dig själv.

Ursäkta att jag låter hård, men man KAN inte skylla på andra, man får slå näven i bordet själv.

:bow: :bow: :bow:

Jag kna bara hålla med,man ansvarar själv för sitt eget liv.
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Vet hur det känns, det är ett evigt pikande om allt, jag "får"/går ut när jag vill, men det är inte roligt att alltid bli pikad man tröttnar och viker sig i perioder för husfridens skull.:mad:
Hett tips är att anlita barnvakt så kan han inte säga något utan då är det han som får känna sig dum istället :smirk: (barnvakten får gärna pika lite.....) Funkar på min gubbe att göra med jämna mellanrum iallafall. Det blir liksom lite ombytta rollerdå, då har ju du fixat så att både du och han kan utöva era intressen.

Visst slå näven i bordet, men vill man ha husfrid får man vara lite smidig oxå, dessa små nipppertippor som slår näven i bordet skulle jag vilja se i ett långvarigt förhållande, om de nu gör det. Kvinnlig list (social kompetens har de ju döpt om det till) funkar bäst i längden.

Karln kan ju ha andra fördelar och det är rätt smidigt att ha hjälp med att hämta och lämna på dagis, matlagning, gräsklippning mm. Även om de är skitstöövlar så sitter de förhoppningsvis inte på soffan hela tiden.
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Det är intressant det där, hur ofta som pappor ser sina barn som mammornas "husdjur" och därmed hobby.
De skall gå hem och vara "barnvakt" och det är en jättegrej.
Män ser ofta sin familj som en klump bestående av kvinna och barn.
De kan ha svårt för att dela upp den klumpen i två delar.
Sin kvinna.
Och sina barn.
Ännu svårara att se sig som kvinnans familj, klumpen man och barn.

Man får jobba på det där med vad som är bådas ansvar.
Och att barn inte är ett bihang till kvinnan.

Den värsta avart som jag har hört talas om, var killes som sade till sin sambo:
"Vi kan skaffa barn på villkoret att det inte går ut över mitt hojåkande".
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Jag har en värre: En bekant och hennes man skaffade två barn och eftersom det var hon som längtade mest efter barn så är de hennes avsvar och arbete och även ekonomiska ansvar. Han spenderar en liten stund med dem då och då , när han tycker det är roligt. Mannen har mc och leker på gym och på krogen.

Ja, de är fortfarande gifta. Jag slutade dock umgås med dem för jag fick krupp av hur hon mådde och ändå inte gjorde något åt sin situation.
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Ursäkta, men varför är du kvar i ett förhållande där du anser att din partner är en idiot? Och varför går du med på hans idéer? Du har själv ett ansvar för ditt liv! Ställ ultimatum, antingen löser ni era problem eller så lämnar du honom. Stannar du kvar och tillåter att det fortsätter så här har du bara dig själv att skylla.
 
Sv: Hur ofta "får" ni vara ute i stallet....

Trossnästösa skrev:
Vet hur det känns, det är ett evigt pikande om allt, jag "får"/går ut när jag vill, men det är inte roligt att alltid bli pikad man tröttnar och viker sig i perioder för husfridens skull.:mad:
Hett tips är att anlita barnvakt så kan han inte säga något utan då är det han som får känna sig dum istället :smirk: (barnvakten får gärna pika lite.....) Funkar på min gubbe att göra med jämna mellanrum iallafall. Det blir liksom lite ombytta rollerdå, då har ju du fixat så att både du och han kan utöva era intressen.

Visst slå näven i bordet, men vill man ha husfrid får man vara lite smidig oxå, dessa små nipppertippor som slår näven i bordet skulle jag vilja se i ett långvarigt förhållande, om de nu gör det. Kvinnlig list (social kompetens har de ju döpt om det till) funkar bäst i längden.

Karln kan ju ha andra fördelar och det är rätt smidigt att ha hjälp med att hämta och lämna på dagis, matlagning, gräsklippning mm. Även om de är skitstöövlar så sitter de förhoppningsvis inte på soffan hela tiden.

Räcker 9 år???

Var och en har väl ansvar för sitt eget liv, jag blir stum av förundran över ditt inlägg, och att blanda in barnvakten?? Vad har hon med det att göra???

:crazy: :crazy:

Varför försätter man sig i en sådan situation?

Herregud kvinnor ryck upp er!! Skaffa er ett värdigt liv och ta o ruska om era karlar lite!!!!!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Fortsättning från VGV Kids. Vi träffade en sköterska på närakuten som verkade oroad. Hon verkade inte riktigt få grepp om varför han...
Svar
12
· Visningar
2 027
Gravid - 1år Barnlängtan börjar komma ikapp mig och huvudet börjar snurra… Det som snurrar mest för tillfället är mina rökande svärföräldrar. Som...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
8 442
Övr. Barn Har en 15 åring som just nu driver mig till vansinne. Han har betygsvarning i SEX ämnen nu inför terminsavslutet i 8an och han skiter...
Svar
18
· Visningar
3 622
Senast: Tassa
·
Småbarn Vi fick förra veckan veta att minstingen ska utredas för autism/hjärnskada osv. Veckan efter väljer sambon att dumpa mig, storasyskonet...
6 7 8
Svar
146
· Visningar
31 031
Senast: Elendil
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Blöta BoT-stallpaddar?!
  • Dressyrsnack 17
  • Svårläkt sår

Omröstningar

Tillbaka
Upp