hur ofta far ni bort och tränar?

lovehorses

Trådstartare
Jag fundera länge på var den skulle vara men tyckte detta var bäst.

HUr ofta per vecka lastar ni in hästen i transport och far iväg och tränar?
Vart far ni i så fall? (ridhus, ridbana, skogen, strand)

Extremt nyfiken!:laugh:

Sv: hur ofta far ni bort och tränar?

Jag har både ridhus, tränare och ridbana på gården. Åker iväg en gång varannan vecka ungefär på tävling.

Vi har varken ridhus eller ridbana hemma, och dessutom begränsade möjligheter att rida ut direkt från gården. Därför var investeringen i en ny transport förra året den bästa vi gjort på länge!

Nu åker jag till min tränare 1-2 gånger i veckan (ridhus/ridbana), och sedan rider vi ut i skogen eller vid havet 2-3 gånger.

Det kostar en del att köra SUV+släp, men det är det värt!

//Chris

Jag lastar och åker mellan 1-3 gånger per vecka. Har bra ridvägar och även ett fält som går att rida dressyr på vid stallet så jag behöver inte alltid åka om jag vill rida annat än ut på tur.

Jag åker iväg för att rida dressyr för tränare, eller ensam i ridhuset som ligger 5 min bort. Jag åker även för att hoppträna eller tävla.

1-2 gånger/månad ungefär :p Träningsritt ute och tävling max 1 gång/månad. Å andra sidan åker jag väl minst 15-20 mil (enkel resa) varje gång jag ska tävla. Det tillhör väl inte vanligheterna att man åker jätteofta tyvärr.

Det brukar hända ungefär 1-2 ggr om året.

Försöker alltid få hem tränaren för det är svårt att åka någonstans utan bil :p

ca 1-2 gånger i veckan.
Åker hem till tränaren, eller till klubbens ridbana, eller något av två ridhus.

Det blir oftast bara sommarkurser då ordinarie lektioner på hemmaplan är inställda. Min tränare bor ett par mil bort. Och då hon kommer till vårt ridhus så tränar vi på hemmaplan. Vi tävlar inte. Så det blir inga sånna resor.
Under semestertid jobbar min tränare hemma på sin gård. Så då tar jag med mig hästen ett par dagar och rider intensivkurser istället för veckoträningarna.

Vi brukar även åka på semester ibland på somrarna jag och häst. Då åker vi så klart transport. Det blir antingen till mammas hus i skärgården, båten i skärgården(hästen bor på land;)) eller som i sommar till en kompis landställe. Annars åker vi sällan iom att det som behövs i form av träning och ridhus finns på gården. Uteritt finns bra möjligheter för med.

Senast ändrad:

Kör min en gång i veckan till hoppträning i ridhus men kör både min och sonens häst oftast en gång i veckan till kompisar som vi rider ihop med. Resterande dagar rider vi hemma i skog och mark.

Jag åker till ridklubben o hopptränar för tränare i gång i veckan och ibland rider jag en gång vecka hemma i paddocken. resterande dagar rider jag ut :)

Jag åker typ aldrig bort och tränar. Står på samma anläggning som min tränare :) Och kommer andra också, om jag skulle vilja det.
Det är typ någon gång i halvåret jag åker nån annanstans och rider för gästtränare eller så, och tävlingar under tävlingssäsongen då. Typ inget annat. Kanske ibland att vi hittar på nåt kul och åker :)

Jag har ridbana hemme så under sommar halvåret åker jag bara 2 gng i månaden till min tränare. under vintern blir det oftare, då åker jag till ridhus ca 10 minuter bort 3 gånger i veckan.

Både hopp och dressyrtränaren finns på anläggningen så jag behöver bara åka iväg om vi ska tävla :)

Under vår, sommmar och höst åker jag 1-2 ggr och tränar för tränare i vecksan. 2 ggr/ månad i genom snitt till tävling. Under vintern (när det är snö och is) blir det upp till 5 ggr/vecka men fortfarande bara 1-2 lektioner. Har ridbana hemma men är det fruset så kör jag till ridhus och rider, har flera stycken på 10-20 min köravstånd.

Har hästen 5 min skrittväg från stor ridklubb med ridhus, ridbanor och flera bra tränare så det är inte ofta jag åker iväg och tränar med henne...
Får se nu, hmm har gjort det 1 gång på 4½ år :p

Tränaren kommer till gården två gånger i veckan. Under tävlingssäsongen blir det tävling (alltså lasta och åka iväg) ungefär tre gånger i månaden.

Aldrig, i stort sett. Banor och manege (snart -er) finns på anläggningen där jag står. Dock tävlar jag under säsongen så då blir det några vändor i transport. :)

Oj oj OJ! Vad folk åker mycket! :eek: :D
Själv har jag begränsade möjligheter eftersom "chaffisen" bor 5 mil bort och därmed måste åka en rejäl sväng extra så snart vi ska någonstans. Har bara haft körkort ca ett år och känner mig inte tillräckligt rutinerad för att bara lasta kusen och dra iväg själv (min bil skulle inte orka heller).
Valde därför att inackordera i stall med eget ridhus = guld värt! :)
När det blir som mest blir det en gång per månad, på vintern undviker vi helst att dra iväg öht, blir bara någon enstaka gång. Jag tävlar inte som ni kanske redan listat ut!

Vi åker och rider för tränare en dag i veckan och i vanliga fall till ridhus ytterligare en dag i veckan.

Till sommaren blir förhoppningsvis vår ridbana färdig så då blir det lite mindre åkande och när det väl blir åker vi till ovalbana och tränar program.

Vad folk åker som någon annan sa.
Kul att se det också.
I söndags drog jag iväg med häst.Det var jättekul.For till min gamla ridbana där jag har lite hinder sen ut i skogen och träna lite lyfta på fötter och backträning....
Om jag har tid ska jag fara nu i helgen också och rida runt i mina gamla trakter där jag känner till ridvägarna....:laugh:

Liknande trådar

Ridning Har insett att jag kan mycket om foder, hagar, beteende och träning från marken - men väldigt lite om hur man faktiskt lägger upp...
Svar
5
· Visningar
576
Senast: MiniLi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 939
Senast: Hermelin
·
Ridning Har ridit och tävlat med egen häst i princip hela mitt liv, är en glad amatör som tävlat t.o.m. 135 cm i hoppning och genom åren alltid...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
10 502
Senast: Sesca
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
941

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hundarna parade sig-vad gör vi?
  • Kattbilder #10
  • Avlivning älskade katt

Hästrelaterat

Omröstningar