Hur ofta borstar du tänderna?

Sv: Hur ofta borstar du tänderna?

Aldrig. Har aldrig tidigare behövt det. Men det lutar åt att jag kan komma att behöva göra det med min lilla, han har ju tandfel, mjölktänder kvar och verkar bygga på lite plack. Ska se vad vetrinären säger i vår vid ögonlysningen, kommer be dom kollar över tänderna igen då (har gjort det ett par gånger under uppväxten) kommer han behöva dra något pga tandfelen så kan vi ju alltid skrapa resten då å så får jag hålla efter om det skulle behövas i framtiden.

Tråden påminner mig om att jag borde kanske slänga ett öga i rottisens mun, bentuggandet har ju begränsats det senaste året....

Liknande trådar

Hundhälsa Har 2 hundar med dåliga tänder, de är 14 och 11 år. Vi fixade tänderna i feb i år och de är redan lika mycket tandsten igen och några... 2
Svar
27
· Visningar
2 247
Senast: Lisen82
·
Hundhälsa Min första hund är nu 11 år (dvs hon är den äldsta hunden jag än så länge har haft), och hon har under åren använt sina tänder en del -...
Svar
2
· Visningar
525
Senast: Jeps
·
Kropp & Själ Har jag hopplöst dåliga tänder eller är det jag som sköter mina tänder dåligt? Redan som liten minns jag att tandläkarna alltid skällde... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 425
Senast: jemeni
·
Hundhälsa Min lilla hund på 5 kg skulle behöva ett hög energi foder, dock hittar jag bara sånt för stora hundar, och han har svårt att tugga dem...
Svar
10
· Visningar
703
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• GHS - dagens dressyr.
  • Dressyrsnack nummer 18