Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Beror nog på personen och omständigheterna. Jag röker ju bara pipa så det blir inte alls om jag är ute, släpar inte med mig den + attiraljerna ut. En flygresa på 18t klarar man av lätt.Allvarligt menad fråga. Vissa kollegor springar ut varje timme, medans andra klarar att vänta 4,5 timme till rasten.
Det är så olika på person och omständigheter.Allvarligt menad fråga. Vissa kollegor springar ut varje timme, medans andra klarar att vänta 4,5 timme till rasten.
Nej jag klagar inte på rökarna, men jag har undrat över hur olika det verkar vara. Skulle tro att många passar på att ta extra raster och skyller på röksug, men det är verkligen inte min sak att ha synpunker.Det är så olika på person och omständigheter.
Jag var expert på "ska bara ta en cigg först och sedan ska jag..." vilket kunde resultera i en cigg i halvtimmen i värsta fall. Samtidigt hade jag inga problem med att inte röka på flera timmar om jag var hemma hos någon som inte själv röker, en hel konferensdag utan cigg funkade också (men visst blev man sugen ). Utöver det så planerade jag omedvetet in att komma i god tid till saker så jag kunde ta en cigg innan. jag gick till nästa busstation för att kunna ta en cigg på vägen. Visste jag att jag inte skulle kunna röka på ett antal timmar tog jag två på raken innan... Ja, så kunde det hålla på. Nu är jag rökfri sedan några år och vill aldrig någonsin tillbaka till det helvete/ slaveri som nikotinberoende innebär (eller innebar för mig i alla fall).
Så det jag skulle vilja säga till dig är: Ha förståelse för vilket beroendeframkallande skit det är med nikotin och att många skulle mycket hellre kunna låta bli att gå ut och röka stup i kvarten än vad de kan eller vågar erkänna för sig själva eller andra.
Min partner är som en duracellkanin på jobbet och såg rökning som en perfekt micropaus. Därmed blev det väl pauser så ofta han tyckte sig behöva vila hjärnan.Allvarligt menad fråga. Vissa kollegor springar ut varje timme, medans andra klarar att vänta 4,5 timme till rasten.
Allvarligt menad fråga. Vissa kollegor springar ut varje timme, medans andra klarar att vänta 4,5 timme till rasten.
Har ni tre obetalade raster på en dag?Frågar du rökande kollegor: ofta.
Men vi har rökfri arbetstid, vilket innebär att man får ägna sig åt den lasten om det går att utöva under obetalda raster (tre gånger om dagen, om det inte är för långt till rökställe så det inte hinns med på kvartsrasten).
På mitt jobb lessnade vi på rökarnas extraraster och satte oss ned och väntade tills de kom tillbaka. Då blev det uppenbart vad de höll på med.
Nej, jag menade inte att du klagar, det var inte meningen att få det att låta så. Jag vet inte hur det är för andra, men för mig var det inte en chans till extrarast som var det primära utan möjligheten att "hinna röka för man vet ju inte när nästa tillfälle kommer". Knäppt, jappNej jag klagar inte på rökarna, men jag har undrat över hur olika det verkar vara. Skulle tro att många passar på att ta extra raster och skyller på röksug, men det är verkligen inte min sak att ha synpunker.
Jag skulle tro att @Korven menar att när alla tog lika mycket rast som rökarna så märktes det hur mycket arbetstid som går åt till: "-Jag ska bara ta ett bloss".Vad höll de på med då (om de inte gick ut för att röka)?
Har ni tre obetalade raster på en dag?
Vi har en halvtimme per arbetspass