Hur nedärvs färgen..

A

Axelle

.. black & tan hos kaniner?

Det är så att jag har en hona (bourgogne) som det ligger black & tan bakom. Modern, mormodern, och morfadern är bourgogne. Fadern är rävröd, medan farfadern och farmodern är black & tan. Är det möjligt för mig att få fram denna färg hos en ev. kull?

Sv: Hur nedärvs färgen..

Ja din kanin bär på en dold gen för black and tan, om du parar med tan eller svart så får du tan. MEN man rekommederar inte att blanda in din kanins färg ( de gula färgerna ) egentligen för då kan den röda magen bli vit i botten, men denska vara mörkblå i botten. Om det är renrasigt vill säga.

Sv: Hur nedärvs färgen..

Jaa, det är en renrasig hermelinhona. Hm.. Okej.. Då det blir isf ingen bra black & tan? :smirk:

Liknande trådar

• Låst
Tjatter Välkommen till Halloween Hollow! Platsen där det ena kvarteret pyntas mer skräckinjagande än det andra. Varje år hålls en tävling där...
49 50 51
Svar
1 003
· Visningar
27 420
Senast: Niyama
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 517
Senast: Intejag
·
  • Låst
Tjatter I tidernas begynnelse skapade den store Frith världen. Han skapade stjärnorna, och världen levde bland stjärnorna. Frith skapade alla...
106 107 108
Svar
2 157
· Visningar
68 903
Senast: Intejag
·
F
  • Låst
Hästmänniskan Hatar är kanske överdrivet, men jag gillar honom verkligen inte. Har haft honom i 3 månader och han trivs i stallet och med...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
39 561
Senast: scizofren
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar