Hur mycket sover era nio månders på dagarna?

Mirre

Trådstartare
Isak sover mindre nu än han brukar.
I förrgår vaknade han vid åtta på morgonen och somnade om halv fyra på eftermiddagen.
Igår sov han en timme på förmiddagen och 10 min på eftermiddagen, idag har han sovit ett par timmar ungefär mitt på dagen. Sov dock till nio i morse.

Somnar mellan åtta och halv tio på kvällarna men sover dock hela natten sedan.

Men han är ju ändå trött men vägrar sova.
Gnäller, skriker och är missnöjd hela jäkla dagarna.

Senast ändrad:
Sv: Hur mycket sover era nio månders på dagarna?

Jo, sömnen virrar just nu, har hållt på en månad ... en normal dag sover Elina såhär:

vaknar 6.30 ca
sover 8.00-9.00
sover 13.00-14.00
somnar för natten 20.00

Detta är en superbra dag. Ibland är det ett ruskigt pipande innan jag får henne att sova efterlunchsömnen, och den kan vara allt ifrån 12.30 fram till 15.00, beroende på lite vad vi gör. Ibland blir hon skittrött och tar en powernap vid 17-18, och somnar då inte förrän 22.

Hon HAR haft dagar då hon inte sovit alls. De har varit gräsliga :crazy:

Åh, just det, hon vaknar ca 1-4 gånger/natt, och äter en av gångerna. De andra är det napp och lite pip och somna om.

Dotter sover ungefär så här;

9 Vaknar runt denna tiden.
11-12.30 Sover
15.30-17.00 sover
20 Somnar för natten
23 Vaknar för att äta välling och somnar direkt igen

Det är sällan hon protesterar när hon ska sova. Hon ligger i sin säng och "pratar" och somnar oftast inom 5 minuter.

Det är ett gissel det där med sovtider. W är ju bara 6 mån och passar alltså inte direkt in i tråden. Men jag tycker det är så svårt nu när han ska käka hela tiden. Vi har slutat amma och han ska hinna med 6 mål om dagen och dessutom hinna få lite sammanhängande sömn.. Det var enklare att amma!

Oj vad bra hon sover! Jag skall strängt visa ditt inlägg för min bebis :D

Vi brukar vakna vid 8

Sovpause
12-13 sover ungefär en timme, det brukr vara väldans krångel att få henne att somna.

15.30-16.30 sover oftast en timme här också. Då brukar det vara lättare att somna.

20.30 brukar vi lyckas att få henne att sova i våran famn fram tills att vi går och lägger oss vid 22. Lägger vi henne i sängen är hon vaken inom 5 minuter. Så detta fungerar bäst för oss.

Sen sover hon oftast fram till 5, äter och sover vidare till 8.

Mitt lilla troll sover så här (f: i slutet av mars 08).

Vaknar runt 6
Sover mellan 9-10.30 (ibland längre)
Sover sedan gärna två 45 minutare till på em/tidig kväll
Somnar senast 19.30 natt...

Går redan och har krupit sen hon var 5,5 mån, går nog åt mkt energi tror jag ;). Men har alltid sovit mkt, precis som storasyster.

/Patsy

Hur gör du för att få honom att sova? En sådan liten bebis bör väl åtminstone sova två entimmarspass per dag? Våran 1.5-åriga dotter har aldrig sovit frivilligt, hon kan vara vaken från morgon till kväll om man inte tvingar henne att sova. Så har hon varit sedan födseln, jag var helt knäckt (och hon också) tills vi tog tag i problemet. Vi bestämde fasta sov och mattider och sedan följde vi detta slaviskt. Barn som våra behöver rutiner :). Vagnen är ett bra hjälpmedel, vi använde den inomhus lääänge. Numera kan man lägga ned henne i sängen, om man sitter i närheten tills hon somnat. Vaknar hon "för tidigt" lägger jag ned henne igen och säger "fortsätt sov du". Då somnar hon om igen..

Senast ändrad:

Fast det är inte så lätt att 'tvinga' alla bebisar att sova ... Elina har aldrig sovit i vagnen, inte heller går hon att vagga i famnen, hon sover bäst i sin säng med lite sång och gung. Och när jag fick henne att sova lite mer på dagen så vaknade hon tidigare och tidigare på mornarna (typ 4...), men när hon fick sova lite färre och kortare gånger på dagen (= det hon sa till om själv) så blev nätterna bättre. Det är en djungel, jag är lite vilse i sovtiderna faktiskt, men det är SÅ individuellt hur mycket de vill/kan/ska sova ... Jag tror dessutom att många lägger om sina sovvanor kring 9 mån, och då kan det bli lite fel i perioder.

På förmiddagen sover han ute i vagnen när vi är ute och går.
Sedan sover han några minuter på eftermiddagen, oftast i vagnen då också

Det tycker jag absolut :D Jag njuter varje dag för man vet aldrig om det vänder.

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har blivit ombedd att omstrukturera min dagbok. Jag hoppas att det blir mer överskådligt. To 6 juni – Magkrasch och stugsittande...
2 3
Svar
42
· Visningar
3 183
Senast: IngelaH
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 394
Senast: Blyger
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
1 194
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 062
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2