Hur mycket ska jag betala för en Pioneer sadel?

I

Iceland_lover

Hej!
Nu ska jag köpa en sadel till foderhästen. Ägaren vill sälja en fin pioneer sadel till mig. Den är ganska många år gammal men använd högst ett år, sedan undanställd tills nu då. Nypris kostade den 7000kronor och hon funderar på att sälja den till 3500kronor.
Hur mycket ska jag vara beredd att betala för den tycker i?
Det medföljer en trasig sadelgjord...

Sv: Hur mycket ska jag betala för en Pioneer sadel?

Jag kan bara svara för mig själv, jag har haft en Pioneer sadel på föräljning (har nu skickat bort den till en försäljare då jag tror hon kan lyckas bättre)
Den var 2år, fint skick och då skickade jag även med tillhörande lädergjord. Den ville jag ha 4,500:- för. Även den kostade ca 7000:- i nypris.

Så det beror lite på hur många år samt vilket skick den är i, men jag skulle nog tycka att du kunde pruta ner en 500:- på den iaf...

Be att få provrida sadeln en vecka åtminstone så att du känner att både du och hästen tycker om den. Och be nån opartisk hästkunnig titta om den tycker att sadeln sitter bra på hästen!

Jag har personligen lite dåliga erfarenheter av sadeln och vet att den är svår att sälja vidare, därför tycker jag att du ska känna efter att du verkligen vill ha den.

Även om 3500 kr inte är mycket pengar i sadelvärlden, så är det ändå pengar om du tvingas byta efter bara ett litet tag.

Jag har två Pioneer sadlar. Den ena köpte jag ny, den kostade då 8000. Köpte sedan en begagnad till min andra häst (hans gamla sadel från förr förra ägaren). Använd knappt ett år, men 3 år gammal. Jag gav 4000 för den.
Men fick låna hem den ett par veckor och prova så den verkligen passade.
Pioneer är helt underbara att rida i! =)

Jag har två Pioneer sadlar. Den ena köpte jag ny, den kostade då 8000. Köpte sedan en begagnad till min andra häst (hans gamla sadel från förr förra ägaren). Använd knappt ett år, men 3 år gammal. Jag gav 4000 för den.
Men fick låna hem den ett par veckor och prova så den verkligen passade.
Pioneer är helt underbara att rida i! =)

Ja, bara de passar hästen så ;)
Min pioneer sitter hemskt illa så det skall bli skönt att bli av med den :)
Men själva sadeln är en bra kvalitéts sadel tycker jag.

Liknande trådar

Fordon Hej, Ja som rubriken säger - när ska man byta bil? Jag har en Volvo V40 från 2015 som har gått 13’ mil, jag har ägt den 3 år. Rullat på...
2 3
Svar
53
· Visningar
1 756
Senast: Inte_Ung
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
19
· Visningar
2 545
Senast: Mia_R
·
Anläggning (Jag testar att ställa frågan i den här tråden istället för att göra en ny i ämnet - gissar att många här har koll.) Hur många här...
2
Svar
23
· Visningar
2 450
Senast: Svartkatt
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
7 617
Senast: Blyger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025